obelix skrev 2011-01-29 22:55:40 följande:
Hej
Av ticket som vi va i kontakt med när vi skulle boka resor så skulle man absolut inte med aerosvit (stavning??) framför allt inte om man åkte med barn? vet inte riktigt varför med de sa så, men vi bokade inte med dem...
vi letade priser på
flygresor.se var hittade ni era?
Har ni lång väntan vid mellanlandningen?
Jag har ingen erfarenhet av aerosvit så det blev att vi inte heller valde dem. Skiljde bara någon hundralapp jämfört med att åka med Austrian så vi valde att gå på ett bolag som vi känner till lite bättre.
Maken har som hobby att leta billiga biljetter och ofta går vi in och kollar priser direkt på de olika flygbolagens egna hemsidor. Dessutom prenumererar vi på olika nyhetsbrev och får tips om resor och priser den vägen. Kollade även på flygresor och några andra sajter som får upp flera bolag (ticket, mrJet mfl). Vi valde att boka direkt via Austrian då en del av söksajterna tar en bokningsavgift när man bokar via dem. Många bäckar små...
Det fanns två plan att välja på när vi kollade. Med ena flyget var det ca 35 min mellan flygen och den andra ca 4 timmar. Vi valde den längre mellantiden eftersom vi flyger med barn för första gången och inte vågar chansa på att planet är i tid. Missar man flighten till Thailand gick inte nästa förren dagen efter om jag inte minns fel.