• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • TomMon

Åh du får berätta allt om hur det gick sedan! :)

Vi håller till i Krabi om somrarna. Vädret är för det mesta helt ok men det är klart att det ibland öser ner några dagar.

• candyheart

Hej!

Jag är ny i den här tråden, kan dra lite kort. Jag är gravid med bebis som kommer början av nov. Vi kommer åka en månad till Thailand frb/mars -14. Bebis är alltså typ 3 månader då och sen har vi en 7-åring också. 

Vi kommer vara rätt våghalsiga och i mångas ögon rent av dumma....

Åker Emirates
    Arlanda-Dubai-Bangkok-Phuket

Bor:
    Phuket
    Krabi
    Khao Lak
    Phuket

Åker hem
    Phuket-Dubai-Arlanda

Vi känner dock att resan ändå är rätt kort och på Emirates så är bytet relativt enkelt då det är samma terminal osv. 3-månaders är ju inte så rörlig heller och 7-åring är ganska duktig på resor med att lyda instruktioner och ha reda på sin egen ryggsäck mm. Inte alls flygrädd heller. Min man har varit många gånger i Thailand och dykt. Han har rest runt på mängder av ställen. Iom lillan så kommer vi alltså inte röra oss nå längre sträckor från Phuket, men ändå lite omväxling.

Nu till ett par frågor som jag har:
    Fått rådet att ta med några blöjor som nattblöjor då Thailändska blöjor är bra men tunna och kan läcka på natten. Någon som vet?
    Vätskeersättning, alvedon, ersättningspulver. Något mer att ta med i reseapoteket? Jag har tänkt helamma och hoppas det ska funka lika bra som med dottern som är 7. Ersättningspulvret kan ju vara bra mer som backup.

Hmmmmm, tror det var allt just nu? Vi har bokat allt boende själva och hoppas det ska bli så smidigt som vi tror :)

Mamma till underbara Meja
  • Sirling
    candyheart skrev 2013-10-12 21:17:08 följande:
    Fått rådet att ta med några blöjor som nattblöjor då Thailändska blöjor är bra men tunna och kan läcka på natten. Någon som vet?

Jag tar alltid med nattblöjor från Sverige oavsett vart jag reser, de svenska är oslagbara!
  • loppis7

Jag har också alltid försökt ta med blöjor. Mycket packning men blöjor o välling har haft  prio 1 hos oss.

• TomMon

Åh Ulle75, njut!! Längtar så efter Thailand, speciellt nu när höstrusket lägrar sig...

• NICU

Vill bara puffa lite för Facebookgruppen (eftersom det var jag som en gång för måååånga år sen startade just den här tråden som nu har några år på nacken och tusentals inlägg) :)

Kika gärna in här om ni har Facebook - där finns packningslistor och en massa annat smått och gott :)

www.facebook.com/groups/458320610891136/

Välkomna! Och så klart fortsätt hänga här också ;)
    Kram kram!

• Hopefully01

Tips på bra ställe att boka billiga flygbiljetter till Thailand i april!! Var finns bra pris och helst att man kan avboka och få pengar tillbaka.

• sulan

På lördag åker vi! Ett halvår på Phuket, med pojken på dagis. Spännande. Allt är packat å klart. Det enda jag velar över är om jag ska ta med sulkyn eller köpa en på plats.... Vi längtar, lördag kom snart.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)