• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • The75

Hej
    Är det någon i tråden som är i eller kring Phuket? Jag har tittat på vädret därnere nu och det ser ut att regna och åska hela dagarna om man ska tro väderleksrapporten stämmer det?
    Vi ska visslingen inte åka förens i maj men jag tycker ändå om att ha lite koll på vädret ;)

• loppis7

Jag tänkte på en sån minibus som tex Lanta Divers har.

• loppis7

Ingen som är på¨Koh Lanta just nu? Undrar hur vädret är, tittar man på prognoserna så ser det inte så roligt ut.

• Florimell
    The75 skrev 2013-11-28 12:32:41 följande:

Hej
    Är det någon i tråden som är i eller kring Phuket? Jag har tittat på vädret därnere nu och det ser ut att regna och åska hela dagarna om man ska tro väderleksrapporten stämmer det?
    Vi ska visslingen inte åka förens i maj men jag tycker ändå om att ha lite koll på vädret ;)

Min mamma är där, och det har regnat en eftermiddag/kväll sedan hon kom ner i lördags. Däremot är det stora vågor och blåser en del!
  • cillae
    hag7 skrev 2013-11-29 07:08:19 följande:
    Jag tänkte på en sån minibus som tex Lanta Divers har.

Jag har åkt dom, vi har åkt två fam (fyra vuxna och fyra barn) och det borde ju gå en fram och ca 9 bak? Men det blir nog trångt och så är det packningen, det är inte stort där bak, iof kan dom ju surra fast på taket.
  • NICU
    hag7 skrev 2013-11-29 09:01:42 följande:
    Ingen som är på¨Koh Lanta just nu? Undrar hur vädret är, tittar man på prognoserna så ser det inte så roligt ut.
    Tror att några från Thailandsgruppen på Facebook är där just nu - kika in vettja :)

www.facebook.com/groups/458320610891136/
  • är du min

Är det någon som vet om det finns någon lite finare restaurang någonstans i närheten av Kamala beach? Svärfar fyller sjuttio år när vi är där, då vill vi gå någonstans att fira! Vi åker i januari, det ska bli så skönt!!

• Lyckan 382

Intressant tråd! Vi är sugna på att åka till Thailand i slutet av 2014/i början av 2015. Vår lilla pojk kommer då att vara lite över året. Jag har funderingar på vaccinationer osv eftersom vaccinationsprogrammet inte är klart vid den åldern om jag har fattat rätt. Jag ska leta längre bak i tråden och se vad jag hittar! Vill ju inte be folk att repetera hundra gånger :) Men om det inte gjorts tidigare och någon har lust vore det toppen med en lista med grejer man behöver tänka över/tänka på/förbereda/fixa osv. Ha så trevligt nu ni som åker snart! Härligt :)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)