• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • 101
    Esmeralda skrev 2013-12-18 21:40:23 följande:
    101- vi reste med sonen när han var 11 månader. Då reste vi inte runt utan var på samma ställe i två veckor. Vi hade bokat en bil med bilstol som hämtade oss på flygplatsen. Den stolen kanske inte levde upp till svensk standard, den var ex framåtvänd, men det funkade. Framme på orten tog vi oss runt korta sträckor med tuk-tuk och där går ju inte att sätta fast ett babyskydd så han satt i vår famn då. 

Vi tänker ungefär likadant nu när vi ska åka igen med två barn.
    tack för svar, min bebis är bara 4-5 månader, så jag vågar nog inte använda framåtvänd...
  • TomMon

Jag var därborta och kollade lite mark kring år 2002, då var där mest bara byggbarracker och grävskopor! :)

Nu finns de lyxigaste hotellen i Ao Nangområdet där. Nackdelen är att det är en bit att åka med bil om man vill ta sig till affärer och restauranger i Ao Nang eller Krabi town.

• 101
    TomMon skrev 2013-12-19 09:00:25 följande:
    Jag var därborta och kollade lite mark kring år 2002, då var där mest bara byggbarracker och grävskopor! :)

Nu finns de lyxigaste hotellen i Ao Nangområdet där. Nackdelen är att det är en bit att åka med bil om man vill ta sig till affärer och restauranger i Ao Nang eller Krabi town.
    tack för svar =)
  • är du min

Mindre än en månad tills vi åker till Phuket!!

Hur gör man med myggmedel på små barn? Finns det för barn under två år? Ni som har varit i Phuket, är det mycket mygg där?

• TomMon

Vi hade med MyggA från Apoteket sist. Nu var barnen 4 och 5 år gamla då så är de under 2 år har jag inget bra svar. På kvällar kan det vara en del mygg,speciellt om det inte blåser. Men fler mygg på lågsäsong än högsäsong.

• 1990amanda
    är du min skrev 2013-12-19 13:26:44 följande:

Hur gör man med myggmedel på små barn? Finns det för barn under två år? Ni som har varit i Phuket, är det mycket mygg där?
    När vi varit i phuket tidigare så har jag inte sett till många mygg, men andra gången vi var där bodde vi lite mer i "djunglen" och där fanns de mer mygg. Vi hade då med vår 2åring men gav inget myggmedel till honom, jag tror de är bäst att ha med isf, finns även att köpa där nere.
  • 1990amanda

Jag och Min familj åker till Phuket om 24dagar! Ska bli så kul! Reser med en 10månaders och en 4 åring! :)

• cillae
    är du min skrev 2013-12-19 13:26:44 följande:

VI brukar köpa "Johnssons for baby" liten grön flaska på tex apotek eller 7/11, sen om det är godkändi Sverige vet jag inte, men vi har använt den när barnen var små. Vi har även tagot myggmedel på klderna och vagen, vet inte om det skyddar... SEn finns ju typ citronella och sånt där, typ naturmedel
  • Lite Av Varje
    project baby skrev 2013-12-18 21:36:49 följande:
    Någon som har varit på chada beach resort? Ligger på lanta/Klong dao (Fritidsresor).

Funderar på att åka dit i november, verkar vara fantastiskt ställe, men lite dyrt. Är det värt det?? 3 veckor kostade runt 50.000kr för 2 vuxna, 1 barn och 1 bebis.

Vilka andra hotell skulle ni rekommendera?? Vill gärna bo på Klong dao,

ha ett separat sovrum så inte hela familjen delar samma rum,

barnpool

Lekplats

Hej! Vi var där nu i vintras men vi gillade inte stället alls. För mycket folk, inga solstolar som inte var paxade sedan i ottan, stranden var inte fin, vattnet var som i sverige, grått och trist och man fick gå riktigt långt ut för ett dopp. Gillade inte poolerna något vidare, vi blev smutsiga efter att ha badat med fläckar på badkläderna som inte gick bort. Maten och servicen kunde vara bättre. Frukosten var okej men sådär.. Det fanns inte heller varmvatten så det räckte på rummet, ändå hade vi en fin svit där. Annars var rummet fint och stort, men det var en riktigt bred springa under dörren så det kom in fullt med ödlor osv. Blev rätt lyhört också.

Bästa stället var Anantara i Si Kao. Fantastisk service, mindre folk, mysig pool, underbar mat och frukost (något av det godaste vsr deras Nasigoring) - har heller aldrit stött på vänligare och mer serviceinriktad personal. Der går dock inte direkt att bada i havet utan man fick åka ut en bit till ön Ko Kradan - underbar strand!

Har även varit på Merlin Beachi Tri Trang och det är med underbart - kanske lite mycket folk även där.

Koh Mook var en härlig ö med helt okej hotell.Roligast var stt hyra motorcykel och åka runt ön - mycket lite trafik så perfekt för turister som råkar köra på fel sida av vägen ;)

Tycker ni ska leta lite till efter hotell - chada beachbär det sämsta hotell jag bott på tyvärr..
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)