• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • 101

kanske dum fråga, men kan man ta med småbarn på elefanttrekking? bebis och fyraåring? Hur stabilt sitter man, skulle man kunna ha beisen på magen, kanske? någon som vet?

• TomMon

Vi var iväg på elefanttrekking i somras. Barnen var då 5 och 4. Jag hade min 4åring i knäet. Jag tycker det var riktigt obehagligt för hon klämdes liksom mellan mig och metallpinnen hela tiden, och elefanten rör sig MYCKET guppigt. Dessutom fanns det ingen pinne som gick ner "mellan benen" så jag fick sitta och hålla där så att hon inte skulle halka ner under den pinnen man höll i. Läskigt, hon hade bara flugit som en vante ner framför elefanten om jag inte orkat hålla. Jag hade sjukt ont i arm och rygg efter den timmen kan jag säga. Jag njöt inte så mycket av den utflykten och jag hade inte gjort det igen med så små barn, min man fick hålla rätt rejält i femåringen också. Men, nu har vi testat det! :)

• 101
    TomMon skrev 2014-01-13 11:03:01 följande:
    Vi var iväg på elefanttrekking i somras. Barnen var då 5 och 4. Jag hade min 4åring i knäet. Jag tycker det var riktigt obehagligt för hon klämdes liksom mellan mig och metallpinnen hela tiden, och elefanten rör sig MYCKET guppigt. Dessutom fanns det ingen pinne som gick ner "mellan benen" så jag fick sitta och hålla där så att hon inte skulle halka ner under den pinnen man höll i. Läskigt, hon hade bara flugit som en vante ner framför elefanten om jag inte orkat hålla. Jag hade sjukt ont i arm och rygg efter den timmen kan jag säga. Jag njöt inte så mycket av den utflykten och jag hade inte gjort det igen med så små barn, min man fick hålla rätt rejält i femåringen också. Men, nu har vi testat det! :)
    tack för svar :) 
    då ger jag nog upp på att göra det...
    Nån som har bra ider på utflykter som passar att göra med en bebis och en fyråring
  • TomMon

Våra kids uppskattade att plaska i poolen, det kunde de göra hur länge som helst! :) En annan favorit var att gå till en bar (!) under eftermiddagen när där inte var något folk, kidsen röjde runt på dansgolvet samt lekte kurragömma med personalen! :D

Var är det ni ska vara någonstans? På vissa ställen finns det vattenland och minigolfbanor som kan vara skoj. Åka long-tail var omåttligt populärt, vi tog bara en färd på en kvart enkel resa men de minns den än idag!

Vi släppte upp sådana där rislyktor från stranden på kvällen.

Glass åt vi på längden och tvären.

Barnen utforskade gatumaten på luncherna, gick med oss och fick peka och bestämma själva, mycket spännande!

Vi åkte tuk tuk.

Hmm, kommer säkert på mycket mer när jag tryckt på skicka-knappen! :)

• Kitty baby

Hej och hallå, sitter i Bangkok på väg hem från Thailand efter sexveckor inser jag att vi har två paket välling (nestle 12 mån fullkorn, osockrad) över och tanken slår mig att kanske är någon här eller på väg som skulle ha nytta av dessa paket, välling väger ju trots allt en del och det verkar onödigt att släpa hem till Sverige igen. Någon? Vällingen finns just nu i centrala Bangkok.. .tyvärr kom jag på detta i sista minuten då vi åker imorgon (fredag) kväll. Men, men - man kan ju alltid fråga! :)) Inboxa mig om det är någon här som är intresserad!

• Sirling
    elinaehn skrev 2014-01-11 22:21:37 följande:
    Erfarenheter av kamala beach önskas! Hur är det att flyga med ving? Har man varsin tv i stolen?

Kamala beach var helt ok, men om jag åkte tillbaka till Thailand hade jag valt något mer oexploaterat paradis än Phuket. Vi hade tyvärr inte egna tv- skärmar när vi flög dit i november.
  • Sirling
    Sirling skrev 2014-01-18 15:41:27 följande:
    Kamala beach var helt ok, men om jag åkte tillbaka till Thailand hade jag valt något mer oexploaterat paradis än Phuket. Vi hade tyvärr inte egna tv- skärmar när vi flög dit i november.

Här hittar du lite bilder & tips från vår resa: resefamilj.blogspot.se/search/label/Phuket
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)