• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Mawe123
    Smilla75 skrev 2014-01-28 18:13:01 följande:
    Du gillar ju lyx, kolla här: escapes.campadre.com/twin-lotus-koh-lanta-tha...

Annars är väl The Noble House mest poppis. Där är trevligt!
    Tack för tipset, ser lockande ut, men jag spanar redan nu efter boende till jullovet, ca 4 v.

Tänker att det skulle vara kul att prova något annat än villorna på Southern, men vet inte vad som passar oss..

Makens äldsta son, kommer inte att följa, så vi blir bara 4 pers - tänker att vi kanske ryms i fler boende alternativ då :)
    William 000213, Lowe 070712
  • TomMon

Vi var där innan barnen kom men har de en sådan regel hoppas jag att de tydligt skriver ut den på hemsidan. Skulle förvåna mig.

• project baby

När jag var inne på deras sida stod det att det var 18-års gräns på gästerna. Har svårt att tro att folk som är yngre än 18 skulle checka in som gäster, så jag tolkade det som att alla i sällskapet ska vara vuxna.

På deras hemsida står det;
    Please note; twin lotus koh lanta welcomes guests aged 18 years and over.

• Smilla75

Så himla tokigt, till klong dao åker man väl inte utan barn. Vill de inte ha gäster?

Long beach då, vi har hyrt hus där som varit fina. Är ju lite brantare ner i vattnet dock.

• TomMon

Men vad bra att de är tydliga med det. Hade jag och mannen varit på romantisk getaway utan kids är det sådan tydlighet jag hade uppskattat. Hoppas tydligheten kvarstår tills jag når pensionsåldern, haha! :D

• Mawe123

Såhär står det på Campadre dealen: Policy för barn

Priserna gäller enbart rummet. Två personer kan övernatta i sängarna i rummet (barn eller vuxna) så om barnen ska följa med, boka fler rum så att alla resenärer har en säng. Observera att det måste finnas en vuxen person i varje rum.
    Vi kommer att be dig om antalet resenärer och deras åldrar innan du bekräftar din bokning.
    William 000213, Lowe 070712
  • Acefi

Hej, är det någon här som flugit med Turkish? Positivt och negativt?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)