• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Pojkmamma2
    standby skrev 2014-02-28 20:36:54 följande:

Hemma igen efter två härliga veckor i Ban Phe. Vädret var inte helt topp men åååå vad skönt med värme.
    Parken i Nong Noch var trevlig, hoppas de behandlar sina elefanter hyfsat där...

Vart ligger ban phe?
  • Simbaa
    Halloj alla ni som är i thailand
    Finns det mycket med saker från filmen Frost/ Frozen
  • standby

Simbaa - jag såg ingenting tyvärr. Hörde endast filmmusiken spelas här och där :)

• standby

Någon som varit i/kring Hua Hin?
    Jag vet att det inte är ngt ställe med kristallklart vatten och så men är det ok i staden, fin sand på stränder etc?

• Peak

Är det krångligt att skaffa visum? Vi var borta 4v sist och nu vill min man vara borta minst 5v! Men vår stora son kommer gå i 2:an i vinter, måste han gå i skola i Thailand då? Någon med erfarenhet?

• TomMon
    Peak skrev 2014-03-11 07:57:04 följande:

Är det krångligt att skaffa visum? Vi var borta 4v sist och nu vill min man vara borta minst 5v! Men vår stora son kommer gå i 2:an i vinter, måste han gå i skola i Thailand då? Någon med erfarenhet?

Går han i kommunal skola här hemma? Hur många skoldagar är det som ni måste ansöka om ledighet för?
  • Pojkmamma2

Nu är de inte många dar innan ci reser. Åker till Sthlm 19e och planet lyfter 20e 13,50. Vilken tid bör man vara på flygplatsen för att slippa stressa?

Nån som ha nått tips på hur man slipper magsjuka där nere förutom sunt förnuft med handhygien osv? Tänkte på val av resturang mm mm? Större risk att få magsjuka på resturanger med mycket turister o västerländsk mat? De små vagnarna i centrum man hört talas om med majskolvar, kycklingspett mm mm är dessa säkra?

• elinaehn

Vi har alltid handsprit. O enda gången vi blivit lite dåliga är då vi åt pizza på hotellet. Gatustånd o matmarknader har funkat fint

• TomMon
    Pojkmamma2 skrev 2014-03-11 14:50:04 följande:

Nu är de inte många dar innan ci reser. Åker till Sthlm 19e och planet lyfter 20e 13,50. Vilken tid bör man vara på flygplatsen för att slippa stressa?

Nån som ha nått tips på hur man slipper magsjuka där nere förutom sunt förnuft med handhygien osv? Tänkte på val av resturang mm mm? Större risk att få magsjuka på resturanger med mycket turister o västerländsk mat? De små vagnarna i centrum man hört talas om med majskolvar, kycklingspett mm mm är dessa säkra?

De gånger vi blivit dåliga (och även hört samma sak av andra) är om vi väljer en restaurang där inte så många äter. Då är det inte så stor omsättning på råvaror och risken är större att det blivit gammalt. Nu åker vi iofs alltid på lågsäsong och då är risken för "öde" restauranger större. Gatustånd är i stort sett alltid välbesökta, där har vi aldrig haft några bekymmer. Sedan tycker jag att ställen med västerländska bufféer är lite ofräscha, där går liksom alla och pillar, men sådana har vi inte besökt (annat än ev frukostbuffé) så det kan jag inte uttala mig om.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)