• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Sirling
    Acefi skrev 2014-02-04 12:07:47 följande:
    Hej, är det någon här som flugit med Turkish? Positivt och negativt?
    Turkish är ett kanonbra bolag att flyga med!
  • Acefi

Tack för svaren! Har ni flugit med andra bolag till bkk också? Vi har bara åkt med thai tidigare och har tyckt att deras service mm varit bra, men nu är det sån enorm skillnad på priserna och då dök turkish upp som ett alternativ.

• Sirling

Jag har aldrig flugit med Turkish just till BBK, men till andra ställen och känner många som reser en del i Asien som ofta reser med just Turkish, för att de gillar dom. Jag har aldrig flugit med Thai, men de ha ju också bra rykte. 

• TomMon

Jag har flugit med:

Thai - det bolag jag flugit allra mest med och det jag trivs bäst med överlag. Speciellt nu med de nya maskinerna.

Aeroflot - åkt 2 ggr T/r, kommer inte att göra om det. På den tiden var de billigast och jag räknade ören. Men det fanns en anledning till att de var så billiga, man får vad man betalar för.

Austrian - helt ok. Trist mellanlandning i Wien. Tråkig mat, rent ut sagt äcklig.

Två chartervändor - ont om benutrymme och allt kostade extra, aldrig mer.

KLM - gillas, förutom maten. KLM tyckte jag var outstanding när det gällde att resa som småbarnsförälder.

SAS - helt ok, bra service.

Tror inte jag glömt någon. Men thai är enligt mig helt klart bäst. Bra service, bra mat för att vara på flygplan, bra standard även på Economy.

• Acefi

Jo vi gillar också thai :), har åkt finnair en gång och de fick problem med planet i Helsingfors så vi missade anslutningsplanet i bkk. Gillade inte varken deras service eller flygplan. Testade också aeroflot för en herrans massa år sen, vilket äventyr!! Gillar man vidriga toaletter, äcklig mat och billigt pris så blir det full pott!

• Acefi

Skrev ju att vi bara åkt thai tidigare, men det är sen barnen gjorde entré.

• Bubblan77

Hej! Ny i tråden här. Är dock en del i Thailand med barnen. Ffa hua hin. Hur tidigt har ni vågat åka ned med era spädisar? Jag är så sugen på att åka innan sommaren men har inte fött än :-0 ...

• Acefi

Våra har varit runt åtta månader när vi tagit med dem på div långresor, det skulle säkert funka tidigare.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)