• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • TomMon

Haha, har inte heller fött än (dags i mars) och vill resa i sommar!! Men vi tänkte hålla oss till sommaren 2015... :(

• Florimell

Åker med en 4 månaders nästa vecka :)

Och nu är boendet bokat på Koh Lanta till hösten också! Skönt att vara föräldraledig, blir 3 månader Thailand i år

• Bubblan77

Åh vad härligt med alla inbokade resor. Vi hade en möjlighet att komma iväg i slutet på maj, men lillen skulle vara bara 2 månader då så det kändes lite väl kaxigt. Det får bli en resa efter sommaren istället :)

• louise1983

Hejsan!

Är det någon som vet om det går det att få tag på ersättnig och barnmatsburkar i Ao Nang? Blöjor har jag förstått att man lätt får tag på?

• The75

Louise1983 vet inte hur det är i Ao Nang exakt men vi har varit runt en del med barn i Thailand och visst finns det barnmatsburkar på dom stora mataffärerna men dom är inte så " matiga" mest fruktpure efterrätter osv inte så många kött,fisk och potatis som vi har här hemma så vi har haft med oss samma sak när det gäller ersättning det har vi tagit med.
    Blöjor finns men är ganska så dyra och håller inte riktigt samma kvalitet,vi har haft blöjor med oss som barnen haft på nätterna och köpt blöjor därnere som dom haft på dagarna dom har inte samma uppsugningsförmåga men det gör ju mindre på dagarna.

• TomMon

Som jag fattar det finns där numera, eller rätt snart, ett lotus i Ao Nang. Där finns allt man behöver i den jättestora supermarketen som brukar vara på vån 2.

• NICU
    louise1983 skrev 2014-02-11 09:58:26 följande:

Hejsan!

Är det någon som vet om det går det att få tag på ersättnig och barnmatsburkar i Ao Nang? Blöjor har jag förstått att man lätt får tag på?

Fruktpuréer finns det gott om och även NAN ersättning m.m. Lite svårare att få tag på mat på burk - mest morötter, potatis etc :)
  • AnnaKarinA

Vi har precis kommit hem och vi flög med Lufthansa, helt underbara. Underbar service.
    Bubblan77 jag skulle nog inte åka innan första vacc iaf. Våran dotter var 5 månader och 1 vecka när vi åkte, och hon hade då fått sina två första sprutor (tidigarelade dem).

Vi var i Mee Phim, Rayong och Rawai, såg iaf ersättning på fler mindre jourbutiker, och absolut på de större kedjorna. Kolla i varje affär ni är i, är mitt råg. Hos oss hade de i det lilla snabbköpet på hörnet tom, dit vi gick om toapappret var slut akut, liksom... .)  Burkar var det sämre med.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)