• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • The75

Sulan jag vet att dom har ganska många olika barnvagnar på Central festival,jag är lite små sugen på att köpa en där jag oxå och bara ta med vagn hemifrån till Lill tjejen och köpa en där nere till sonen när vi åker i maj,berätta gärna om vi köper en därnere vad dom kostar det var 1,5 år sedan jag var där sist :)

• Smilla75
    Hopefully01 skrev 2013-10-20 19:43:23 följande:
    Tips på bra ställe att boka billiga flygbiljetter till Thailand i april!! Var finns bra pris och helst att man kan avboka och få pengar tillbaka.
    Kolla travelpartner.se men ingen har avbokningsbara biljetter vad jag vet.

Vi åker också på lördag. Knappt 3 veckor i ett hus vi hyrt i Huya Yang. 7 året i rad i Thailand men nytt ställe s tar gärna emot tips om någon varit där.  
  • sulan
    The75 skrev 2013-10-21 15:58:39 följande:
    Sulan jag vet att dom har ganska många olika barnvagnar på Central festival,jag är lite små sugen på att köpa en där jag oxå och bara ta med vagn hemifrån till Lill tjejen och köpa en där nere till sonen när vi åker i maj,berätta gärna om vi köper en därnere vad dom kostar det var 1,5 år sedan jag var där sist :)

Det ska jag göra. Funderar tom på att köpa en lite ordentligare vagn där nere eftersom väg laget ofta är lite si och så i Thailand....... Eller så blir det en billig paraplyvariant.
  • loppis7

Sulan:Va härligt att vara borta så länge.Vi åker 12/12-9/1 o nu har man verkligen börjat längta.

• TomMon

Åh vad härligt ni som är på väg snart, njut lite extra för oss andra! :)

Vi har börjat prata om att kanske testa åka igen när yngsta är 1.5 år, då kommer barnen att vara 7,6 och 1.5! Men det blir sommaren 2015... Suck...

• loppis7

TomMom: Det brukar ju gå bra att åka med småbarn dit, vi har åkta flera gångar när dom har varit små. Den här gången följer alla barn med så vi blir 8 o det ska bli jättemysigt.

• TomMon

Härligt!!

Tur det inte är vi som åker, vi har varit sjuka hela hösten känns det som, jag hade varit mycket nojig vid detta laget.

• Neosmama

Jag vill oxå åka till Thailand i år :( känns lite orättvist (och härligt) att läsa om alla som planerar sina resor. Vi var i Thailand i 2 månader förra vintern, o nu pluggar min man i 2 år, så då blir ju ekonomin lite stramare ;) men vintern 2015 blir det förhoppningsvis Thailand igen!!! ;)

• DecemberBebis

I år blir inte heller nån resa för oss , mitt uppe i omfattande renoveringar av huset som kostar skjortan...
    Men 2-3 veckor runt nästa nyår är nu bestämt ! Goda vänner som aldrig har varit i Thailand ska följa med , ska bli skoj att visa dem detta underbara land !
    Hur är det nu , hur långt innan släpps reguljärbiljetterna ? När brukar det vara billigast att boka ?

• loppis7

Tror att dom släpps ca 10 månader innan avresa men kommer inte riktigt ihåg. Vet inte om det är billigt med Norwegian.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)