• sulan

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Är det någon här som rest själv med barn, alltså utan make/maka? Jag och min tvååring ska spendera vintern på koh lanta, men min man kan inte följa med pga jobb. Mina svärföräldrar kommer över en månad och vi har sällskap av en vännina till mig på flyget ner och de tre första veckorna på koh lanta. Tips, råd och tankar mottages tacksamt. MVH Linnea

• sulan

Hej! Är det fortfarande så att barn under tolv inte behöver betala overstay? Vill gärna åka ensam på mina visaruns, och har gamla uppgifter på att man inte behöver förlänga barns visum. Hur är det nu? Min son skulle ju få flera månaders overstay, är det riskfritt fortfarande? Mvh

• sulan

På lördag åker vi! Ett halvår på Phuket, med pojken på dagis. Spännande. Allt är packat å klart. Det enda jag velar över är om jag ska ta med sulkyn eller köpa en på plats.... Vi längtar, lördag kom snart.

• sulan
    The75 skrev 2013-10-21 15:58:39 följande:
    Sulan jag vet att dom har ganska många olika barnvagnar på Central festival,jag är lite små sugen på att köpa en där jag oxå och bara ta med vagn hemifrån till Lill tjejen och köpa en där nere till sonen när vi åker i maj,berätta gärna om vi köper en därnere vad dom kostar det var 1,5 år sedan jag var där sist :)

Det ska jag göra. Funderar tom på att köpa en lite ordentligare vagn där nere eftersom väg laget ofta är lite si och så i Thailand....... Eller så blir det en billig paraplyvariant.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)