Inlägg från: Esmeralda |Visa alla inlägg
  • Esmeralda

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej hej!

Har en liten fråga till er som har erfarenhet av Klong Dao-stranden på Koh Lanta. Har hotellen solstolar med parasoll på stranden? Svårt att få tag i lediga? Hur gör folk annars för att skydda sina småttingar från solen? Vi åker dit i januari med vår då 11 månader gamla pojke.

Tack!

• Esmeralda

Jo jag tycker också att det är mysigare utan solstolar, men känner att det hade varit rätt praktiskt nu när lillen ska med. Glad

TessaG - är det lätt att hitta parasoll att köpa där nere?

• Esmeralda

Hej! Vi planerar att åka nästa vinter och stanna i två månader. Nu drömmer jag om att åka och lusläser alla bloggar jag kommer över. Har ni något tips på nån blogg jag kan läsa? Gärna en barnfamilj som är/har varit i Thailand en lite längre tid. 

• Esmeralda

Ni som är lite mer vana resenärer - finns det reguljärflyg direkt från Sverige till Phuket? Är det svårt att få tag i såna biljetter? Vilka flygbolag ska man absolut undvika? När ska man boka om vi ska åka jan-feb 2014?

Vi tänker hålla oss i Phuket-Krabiområdet så det vore skönt att slippa mellanlanda tänker jag. Vad är era tankar? 

• Esmeralda

Tack för tipsen! Tyvärr så funkar inte charteralternativen eftersom vi hade tänkt att stanna i närmare två månader. Det blir första gången vi flyger reguljärt till Thailand.

• Esmeralda

Om 15 dagar åker vi. Två månader i Thailand. Pirr, pirr i magen. Bara vi kommer iväg och inte åker på magsjuka precis då...

• Esmeralda

101- vi reste med sonen när han var 11 månader. Då reste vi inte runt utan var på samma ställe i två veckor. Vi hade bokat en bil med bilstol som hämtade oss på flygplatsen. Den stolen kanske inte levde upp till svensk standard, den var ex framåtvänd, men det funkade. Framme på orten tog vi oss runt korta sträckor med tuk-tuk och där går ju inte att sätta fast ett babyskydd så han satt i vår famn då. 

Vi tänker ungefär likadant nu när vi ska åka igen med två barn.

• Esmeralda

I morgon åker vi! Två månader i Krabi-området med maken och våra två små på 1 och 3 år. Resnerverna känns rejält och jag hoppas vi har tänkt på allt viktigt.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)