• 101

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

vi åker till Klong Muang Beach 18 januari två vuxna en bebis och en fyraåring... 

• 101

ni somm har erfarenhet av att resa med liten bebis, tog ni med babyskydd? tacksam för alla möjliga tips och råd för att resa med bebis

• 101
    Florimell skrev 2013-12-18 21:36:49 följande:
    Vi tog med babyskydd när dottern var bebis och kommer att ta med babyskydd nu också...
    funkade det att sätta fast i taxi?, jag hörde något om att bältena ser annorlunda ut

• 101
    Esmeralda skrev 2013-12-18 21:40:23 följande:
    101- vi reste med sonen när han var 11 månader. Då reste vi inte runt utan var på samma ställe i två veckor. Vi hade bokat en bil med bilstol som hämtade oss på flygplatsen. Den stolen kanske inte levde upp till svensk standard, den var ex framåtvänd, men det funkade. Framme på orten tog vi oss runt korta sträckor med tuk-tuk och där går ju inte att sätta fast ett babyskydd så han satt i vår famn då. 

Vi tänker ungefär likadant nu när vi ska åka igen med två barn.
    tack för svar, min bebis är bara 4-5 månader, så jag vågar nog inte använda framåtvänd...
  • 101
    TomMon skrev 2013-12-19 09:00:25 följande:
    Jag var därborta och kollade lite mark kring år 2002, då var där mest bara byggbarracker och grävskopor! :)

Nu finns de lyxigaste hotellen i Ao Nangområdet där. Nackdelen är att det är en bit att åka med bil om man vill ta sig till affärer och restauranger i Ao Nang eller Krabi town.
    tack för svar =)
  • 101

jag ska resa med en 4  månaders bebis om två veckor och funderar på att ta med chassit och babyskyddet som vagn, va säger ni som är vana om det, Nackdelar?

• 101
    hej
    Kanske en dum fråga, men kan man köpa vinterjacka i Thailand, Ao Nang eller Krabi?
  • 101

min gick precis sönder så jag funderade på att inhandla en där istället för hemma ;)

• 101

kanske dum fråga, men kan man ta med småbarn på elefanttrekking? bebis och fyraåring? Hur stabilt sitter man, skulle man kunna ha beisen på magen, kanske? någon som vet?

• 101
    TomMon skrev 2014-01-13 11:03:01 följande:
    Vi var iväg på elefanttrekking i somras. Barnen var då 5 och 4. Jag hade min 4åring i knäet. Jag tycker det var riktigt obehagligt för hon klämdes liksom mellan mig och metallpinnen hela tiden, och elefanten rör sig MYCKET guppigt. Dessutom fanns det ingen pinne som gick ner "mellan benen" så jag fick sitta och hålla där så att hon inte skulle halka ner under den pinnen man höll i. Läskigt, hon hade bara flugit som en vante ner framför elefanten om jag inte orkat hålla. Jag hade sjukt ont i arm och rygg efter den timmen kan jag säga. Jag njöt inte så mycket av den utflykten och jag hade inte gjort det igen med så små barn, min man fick hålla rätt rejält i femåringen också. Men, nu har vi testat det! :)
    tack för svar :) 
    då ger jag nog upp på att göra det...
    Nån som har bra ider på utflykter som passar att göra med en bebis och en fyråring
  • 101
    nellang skrev 2014-03-16 21:49:36 följande:
    Hej Ska till Thailand (Ao Nang) i november med en 4åring och en bebis (6 månader). Läste att det är bra att ta med vagn även för de äldre barnet då de kan somna i vagnen på restaurangen. Använder väldigt sällan vagn idag till sonen. Kanske är det klokt att ha med en, vad tror ni? Sonen har aldrig somnat i min famn eller hemma i någons soffa.
    ja var med min fyråring och bebis 5 mån i ao nang nu i feb, 
    jag hade inte med vagn
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)