Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Mia 999 skrev 2010-05-01 20:37:26 följande:
    Hoppar in i tråden;) Har kikat runt lite men måste nog läsa lite mer noggrant för det verkar finnas en hel del tips här. Har just bokat en resa till Koh Lanta med fritidsresor. Blev charter den här gågnen, första resan med barn. Åker 26 okt då sonen är 1,5 år. Vi bokada Chada beach resort, nån som varit där? Har inte betalat nåt än så vi kan ju fortfarande ändra oss...
    jag tycker Koh Lanta är fantastiskt, men tyckte tyvärr att Chada var hemskt
    Har inget av den charmen som Lanta annars är kännt för och dyrt handla inne på området
  • ulligulli

Det är kanske jag som är ¨kinkig¨, men tycker att Chada är för strort och opersonligt.

Skulle  välja ett mindre och gemytligare hotell om jag hade möjlighet

Rummen är säkert jättefina, men jag prioriterar hellre mysfaktor då man inte spenderar så mycket tid på rummet.

• ulligulli

MissKaos:

Mina föräldrar bodde där i vintras och tyckte det vat jättefint! Nära till det mesta men ändå lungt och fint

Kan höra med dem om det var några speciella rum som lår bättre till om du vill?

• ulligulli

MissKaos:

Förlåt, men jag hade felRynkar på näsan. De tittade på det hotellet först men valde sen Khao Lak Laguna Resort pga av att det var gångavstånd till resturanger och shoppingSkäms.

• ulligulli
    Tullemi skrev 2010-07-23 08:37:55 följande:
    Fasiken vad svårt det är att planera fickpengarna för 8 veckor. Maken åker ju hem efter 4,5 vecka så då försvinner ju en utgift, men jag vill ju fortfarande ha tillräckligt med pengar så vi kan hitta på saker resterande tid. Visserligen drar man säkert ner på tempot lite när man är borta såpass länge.......hm. Är 40.000-45.000:- i fickpengar realistiskt för 2 vuxna och 2 barn i 8veckor (minus en vuxen då efter 1 månad ca)?
    Vi räknade på mellan 1000 - 1200 bath per dag när vi var nere förra vintern. Ibland gjorde vi inte ens av med det...
    Det är utan utflykter!
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-08-04 06:41:33 följande:
    visst var det DR fLanta för dig med? eller minns jag helt fel?
    Du minns helt rättCool! Vi har även förlängt vår resa äker sen 21:a oktober iställen för den 25:e! Längtar....
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-08-04 21:36:03 följande:
    oh, härligt! Hur lång blir den totalt?

Ja, snart ligger vi och plaskar i poolen på DR! Häääärligt! Ses där ;)
    Det blir nästan exakt 1 månad. Åker den 21:a oktober och hem den 20:e november!

Har precis bokat boende på Koh Mook, så det känns verkligewn som det närmar sigGlad.

Syns i poolenCool
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-08-11 19:11:42 följande:
    Vi har en dotter som fyller två år under tiden på DR :) Vi är där 2 - 27 nov sen åker vi vidare.
    Ditt/dina barn då? 
    Du har alltså bott på DR tidigare?  Vi har bokat en minisuit, vet du hur de är? :)

:e novemberEn till från tråden, Ulligulli, är där samtidigt också så vi blir ett litet gäng härifrån. Vi får ta en liten FL träff i poolen ;)
    Japp, vi kommer bo där ifrån den 22:a oktober till den 16:e november! Ses i poolenCool
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-08-13 09:50:57 följande:
    Imorgon ska vi åka och köpa en bärbar dvdspelare. Har ni tips på något bra märke, eller andra tips på vad man bör tänka på?
    Vi vill iaf ha en som INTE ser ut som en liten bärbar dator i modellen, alltså ingen man fäller upp. Inbillar mig att de går sönder lättare...
    Vi har en sån man fäller upp och den har hållt i flera år med nästan daglig användning

Vi har en Panasonic som vi tycker är jättebra för det är lång batteritid på den. http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Produkter/DVD+och+video/Portabel+DVD-spelare/DVD-LS86/overview/1370480/index.html. Såg att den fått bäst i test på Smartson.

Vi tittade runt ganska mycket och det är inte så många det är lång batteritid på och det är ganska skönt att ha det tex på flyget. Köpte även en väska att ha den i som man även kan fästa i bilen tex.

Lycka till!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)