Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Mawe123 skrev 2010-10-03 15:09:52 följande:
    Såg bra ut, hur är den i konsistensen, lätt att smeta ut, eller trögflytande och seg?
    Den är lite trög men ändå lätt att smörja in. Och framförallt man behöver inte smörja in hela tiden eftersom den är vattenfastGlad.

Ska kolla Rusta!
  • ulligulli
    mattispadd skrev 2010-10-04 12:04:20 följande:

vilken resrutt är bäst om man vill besöka dessa öar....???
    Krabi-phi phi-koh Mook-Lanta
    vart kan jag se hur båtarna går??

Jag vet inte vilken resrutt som är bäst, man kanske börja med Lanta och sen Koh Mook, Phi Phi, Krabi...

Här kan du se hur båtarna går:

http://www.tigerlinetravel.com/index.php?new_language=1
  • ulligulli

Hej alla!

Har någon av er yogat på Lanta?

Har aldrig gjort det men känner mig väldigt utarbetad just nu och skulle nog behöva lite ro i själenRynkar på näsan...

15 dagar kvar...

• ulligulli
    mattispadd skrev 2010-10-08 15:22:20 följande:
    Nu har vi bokat
    8/3 flyger vi ut...till krabi....vill ta några öar...ge mig gärna tips
    vi funderar på att åka direkt ner till koh mook några dagar och sedan koh pih pih  för att sedan ta sista dagarna på Lanta och sista natten i krabi eller ska man ta ao nang?
    Jag tyckter det låter lite jobbigt att ta sig direkt till Koh Mook. Skulle nog hellre börja med 1 eller ett par nätter på Lanta för att sen åka till Koh Mook.
    Man brukar vara rätt mör när man landar i Krabi...

Avsluta i An Nang är nog jättebra för då hinner ni shoppa lite oxåGlad.
  • ulligulli

Jag kommer inte ihåg hur det är, men visst checkar man in bagaget hela vägen till Krabi om man flyger med Thai?

• ulligulli
    mattispadd skrev 2010-10-09 00:59:14 följande:
    och visst ingår maten på flyget när man flyger med thai<´´
    Jag vet att mat och dryck ingår men har för mig att man måste ta ut bagaget i Bkk och gå igenom tullen innan man flyger till Krabi,

Undrar för att vi har vänner som har ett litet ställe på Klong Nin och vill eventuellt skicka med en väska med saker. Vore skönt om man slapp hämta ut allt bagage i BkkObestämd
  • ulligulli

Skulle behöva råd! Jag väntar på att få tillbaka pengar ifrån DR Lanta för min deposition. Skulle ni lämna ut alla era bankuppgifter i ett mail?
    Funderar på att fråga om jag kan komma förbi och hämta pengarna istället. Vad tycker ni?

12 dagar kvar...

• ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-09 10:12:48 följande:
    Får man ens tillbaka depositionen? Det trodde inte jag. Har iof inte läst så noga vad som gäller :)

Är det bara konto nr och så de behöver så skulle jag våga lämna ut. Men det är väl eg enklast för er att gå förbi och få dem kontakt om de går med på det.
    Man får tillbaka allt utom 30%! Den vill ha både kontonummer, Ibanummer och Swiftkod.
    Tror nog att et är bättre att jag går förbi!
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-09 10:39:59 följande:
    aha, vad sjyst att betala tillbaka så mycket!
    skönt, då förlorar ni ju inte så mycket.
    Nä, hade vi förlorat mycket så hade vi nog kanske inte bokat av. Nu blir det ca 800:-

Skrev ett mail nu att jag gärna kommer förbi och hämtar pengarna
  • ulligulli
    ObestämdMillans hustru skrev 2010-10-09 09:55:28 följande:
    När man kommer fram efter sina tolv timmar flygresa till krabi, är det något man ska tänka på så man inte gör bort sig t.ex. vid tullen på flygplatsen? Får jag ha med mig ett par vattenflaskor i handbagaget som vi kanha under busstransfern? Något annat jag ska veta? Brukar det ta väldigt lång tid före man tar sig vidare med transfern (vi åker med fritidsresor).
    Du får ju ha med dig vätska när du ska från flygplanet men inte på.

Men om du ska köpa vatten till busstransfern lär du väl göra det efter tullen eller har du med det från Sverige?

Ättika kan väl inte vara något problem att ha i det incheckade bagaget? Det jobbiga är väl bara om den går sönderObestämd
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)