Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ancilla skrev 2011-02-02 20:23:55 följande:
    Jag skall maila adresserna när jag är på vår andra dator där adressen är sparad.
    Stränderna var absolut INTE smutsiga. Jag har hört att de kan vara det i själva staden Rayong men inte söderut. Som sagt så bodde vi mellan Mae Phim och Ban Phe men de ställen vi var på var jätterna och fina och med lite folk, nästan folktomt på vissa ställen.
    Vid Kims beach var sanden helt vit och havet klarblått, precis som på reklam. Hur länge skall ni vara borta?
    Åh, tack vad gulligt!
    Vi tänkte vara borta ca 3 veckor över jul och nyårTomte.
    Det blir jag, min man, våra två barn (då 7 & 4), mina föräldrar, min bror och ev hans flickvän och hennes dotter.
    Kanske följer även min mans bror med familj med (2 vuxna och 2 barn)
    Blir vi så många får vi nog försöka hyra 2 hus...

Anledningen till att vi funderar på att åka dit är att alla männen gärna vill spela golfGlad
  • ulligulli
    hag7 skrev 2011-02-03 09:30:59 följande:
    Nu sitter jag här hemma o funderar igen , vi ska inte åka förräns i december men när ska man köpa biljetterna känns så längt kvar o samtidigt så vet jag inte vad som är ett bra pris för 2 vuxna o 3 o 5 åring när man bokar thai ? Verkligen velig ......
    Känns ju lite tråkigt att behöva betala redan men sen kanske priserna går upp , nån som vet om det är billigare så här tidigt att boka reguljärt el om det blir billigare ju närmare det är ?
    Du kan boka på jordenresor.se och då behöver du inte betala förrens 1 månad innan avresa

Det som kan ändras prismässigt är flygskatten och det kan var högst et tpar undra upp eller ner!
  • ulligulli
    MissCh skrev 2011-02-05 16:00:12 följande:
    Ulligulli, var var det någonstans? Finns apotek på Klong Dao eller är det i Saladan då?
    Jag köpte den på ett apotek inne i Saladan. Det som ligger på höger sida en bit innan den rosa läkarmottagingen i början av Saladan
  • ulligulli
    smurfen08 skrev 2011-02-09 10:32:48 följande:
    Hoppar in ny i tråden! Vi ska till Bang Tao (Phuket) och på Sunwing resort i början på mars. Fråga.. blöjor... ska man släpa med sig eller finns det att köpa inom nära avstånd? Någon som vet?
    Det finns Tesco Lotus på gångavstånd  ifrån Sunwing
  • ulligulli
    hag7 skrev 2011-02-10 15:41:21 följande:
    Nu är jag här o tjatar igen : hur ska vi göra behöver råd !
    Vi är en familj men 2 vuxna o barn i åldern när i åker 3 o 4 år ska vi åka till Koh Lanta o bo i en bungalow på ett litet hotell 3-4 veckor el ska vi åka till Sunwing Bangtao o vara där 3-4 veckor ? Det som är bra med Sunwing är ju underhållning,kort transfer o även det här hotellet liogger på stranden o närheten av tex Kata o Karon men samtidigt känns det lite för mycket" Charter" men vi kommer säkert att få en ganska lugn sem .
    Eller så åker vi till Koh Lanta men då finns det ingen underhållningen mm  men samtidigt känns det mysigare men lite jobbigare resa dit......
    Ge mig råd snälla !
    När vi var nere förra vintern var vi först på Lania 2 veckor och sen åkte vi och bodde på Blue Village i Bangtao med mina föräldrar och några vänner.
    Vi längtade tillbaka till Lanta och tyckte Blue Village var helt charmlöst och stressande. när de andra åkte hem och vi åkte tillbaks till Lanta kände vi att vi aldrig mer vill bo på ett liknande hotellRynkar på näsan
    Om ni väljer att bo på Klong Dao tror jag att barnen får vänner lätt och att ni blir mer avslappnade....

Det är bara min erfarenhet och lycka till med valet
  • ulligulli
    fröken frida skrev 2011-02-11 18:55:54 följande:
    Vi brukar alltid ha med oss varmt vatten i termos. Perfekt då sonen alltid har velat ha sin välling på 2 röda. Brukar få stryka lite på handen genom säkerhetskontrollen bara.

I solskyddsväg brukar vi ha solcreme, dubbla solskyddsdräkter och parasoll med Uv skydd till vagnen när vi reser. Har inte saknat något annat. Uv tält verkar ju superbra OM man har ett litet barn som sitter/ligger still!
    När barnen var mindre hade vi oxå termos med vatten men vi fyllde på den efter säkerhetskontrollen
  • ulligulli
    obelix skrev 2011-02-12 21:51:41 följande:
    Halloj... det börjar närma sig avresa för oss nu... åker den 21feb  Vi kunde inte komma ihåg omd et behövs adapter i thailand eller våra kontakter funkar där... hur är det?

Har ni tecknat några andra försäkringar förutom era via villa/hemförsäkringar. Vi har trygghansa med Res + eller vad nu deras reseförsäkring hette.....
    Trygg Hansas Res+ räcker gått och väl
  • ulligulli
    hag7 skrev 2011-02-12 22:14:50 följande:
    Ulligulli:Visst var det ni som funderade på Indien ,har ni bokat nått ?
    Vi har inte bokat nåt... Nu blir det kanske Thailand över jul och nyår med släkten Mina föräldrar vi absolut inte åka till IndienRynkar på näsan
  • ulligulli

Vi funderar på att hyra hus någonstans i Rayongområdet tex Ban Phe. Männen i släkten vill gärna spela golfObestämd.

Var har ni tänkt åka?

• ulligulli
    Lunaluna skrev 2011-02-16 15:23:17 följande:
    Funkar det att ta med suppar? Jag läste på förpackningen att de skulle förvarars i högst 25 grader, så jag tänkte att de kanske smälter.
    Vi förvarade dem i kylenGlad
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)