Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2012-03-09 16:10:29 följande:

Vi kör Thailand i år också men nästa år hoppas jag sy ihop en resa till Filippinerna! Var tittar ni? vi är ju vana att bo bra i hus m pool osv. Min man vill inte ha det för "rough" med alla barn....

I år blev det Mae Phim och så Long Beach på Lanta. Malee Seaview, ett jättefint hus med stor pool i andra raden. Kolla tex jojolantarental.com  Vi prutade dock ordentligt.  

Vi funderar på att åka till Panglao Island och Boracay:) Antagligen via Manilla, men längre än så har vi inte kommit.

Hur har ni tänkt? 
  • ulligulli
    Halvblod skrev 2012-03-10 16:49:39 följande:
    Är just nu på Koh Lanta och bor på ett ställe som heter Papillon på long beach.
    Här är fantastiskt underbart så just nu känns det tråkigt att vi bara har 3 nätter inbokat här.
    Det är en svensk familj som driver stället som är en liten bungalow "resort".  

Åh, vad härligt det låter Vet du hur de stora bungarna ser ut? Hur stor är poolen och hur djup?

Vart på Long Beach ligger det? Nära stranden? 
  • ulligulli
    Halvblod skrev 2012-03-13 18:16:52 följande:

Strålande väder på koh lanta senaste dagarna och närmsta veckan säger 20% risk för regn vilket det nästan alltid gör under fina perioderna.

Har nu flyttat till Laguna beach club (bredvid DR Lanta). Bor PÅ stranden med egen jaccuzi och WOW vilket läge! Betalar ca 1000kronor för huset och då bor vi 4 vuxna och 2 barn här.

Åh, visst är det huset som ligger vägg i vägg med Noble House? Det ser jättemysigt ut Cool
  • ulligulli
    Frökenjulie skrev 2012-03-15 05:33:16 följande:
    En fråga: vi är just nu på Railey och här finns inga blöjpaket större än fempack. Och de kostar 90 baht vilket känns jättedyrt. Nån som vet hur det är på koh lanta? Vi ska dit imon och jag undrar det finns större förpackningar blöjor där? Säg namn på affär och vart den ligger så jag slipper springa runt o leta om ni vet!! Ska har en 8 kg bebis. Tack på förhand :)
    När vi var på Lanta sist fanns det stora på Lanta Mart
  • ulligulli

Hej alla,

länge sen jag var skrev i tråden, men nu börja Thailand närma sig ingenCool.

Vi tänkte åka till Lanta över jul & nyår och har inte bokat något ännu... Såg idag bra biljetter med KLM, men det står när man kommer till bokningen att flighten Amsterdam - Bangkok flygs av China Airlines?

Är det någon som flygit med dem? Känns som de borde vara ok om KLM använder dem?

Någon som har ett hus i bakfickan att hyra ut på Long beach, Koh Lanta 23/12 - 20/1?Flört          

• ulligulli
    NICU skrev 2012-09-06 11:13:40 följande:
    Vi flög med KLM i vintras, när Landvetter var utrymt pga bombmisstanke... missade vårt KLM-flyg till Bangkok och fick ersättning med China Air - som är betydligt lägre standard... lite mer slitna plan, ingen "skärm" på sätet framför (som på KLM) etc... fick ersättning (lite för lite sådan) men ändå... Har flugit med KLM förut och FinnAir men det här var nog det sämsta planet på 8 år...

Tack! Var det jag misstänkte:(
    Men när man kollar på You Tube på flighter med dem sträckan Amsterdam - bangkok så har de tv i alla säten...

Någon mer som vet?  
  • ulligulli
    Thegran skrev 2012-09-06 19:39:21 följande:
    Har vänner som brukar hyra ut sitt hus, ligger dock vid klong khong och upp mot bergen

Tack vad gulligt av dig:) Är det långt ifrån stranden? Visst är den strnaden väldigt stenig?
    Vi är ju lite sugna på Long Beach i år, men tänkte avsluta med en vecka på Noble House:)
  • ulligulli
    TomMon skrev 2012-10-02 10:49:43 följande:
    Vilken flygbiljettsida är det som är så bra att man kan se de olika priserna som i ett rutnät, att man kan se vilken avresa samt ankomst som blir billigast? Jag har glömt och hittar den inte igen... :(

Flygresor.se 
    Klicka på prismatris:)
  • ulligulli
    Peak skrev 2012-10-14 09:18:48 följande:
    Funderar på en del saker nu...

Om man har 20 kg/per i bagagevikt, får man ha 60 kg på två väskor då eller ska det fördelas på 3 om man är 3 personer? (Thai)

Vad tar ni med er för faktor på solskyddet? (såklart lite olika beroende på hudtyp) Vi har 30 ska man ta med en lägre också? (Jag blir brun men min man och son får nog ha 30 jämt!)

Finns det någon packlista eller bra tips någonstans? (har ingen bebis)

För oss har det funkat med 2 väskor på 4 personer. Dom slå ihop vikten när man checkar in:)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)