Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

hag7 skrev 2012-02-07 10:02:17 följande:
    Nån som vet när dom släpper "billiga" flystolar till Thailand men avresa december 12?

Dom har börjat släppa utresorna i december men inte hemresor längre än till 2:a januari.

Jag har kontaktat Jordenresor och de har lagt upp bekvakning åt oss på olika bolag:)

Mellan vilka datum ska ni åka? Vi vill åka 19-23:e dec och hem 13-15:e januari:)
    Är det någon här som åkt med Aerosvit eller Air China? Är de ok?       
  • ulligulli
    elinaehn skrev 2012-02-10 16:49:10 följande:
    lite nyfiken på hur mycket semesterläxor era barn som går i ettan får? vår fia har fått ordentligt mycket. frågad eom hon ligger efter eller nåt, nej det är lugnt, hon ska bara göra det som alla ska göra. Jisses det är inte lite att göra när man går i ettan!! men lite skoj, nu kommer jag få mycket mer insikt om vad hon gör. hon berättar så lite.

Vi har precis varit i Indien 5 veckor och vår son missade 19 dagar i skolan. Vi fick oxå med oss ganska mycket läxor.
    Vi satt 1 timme nästan varje dag efter frukost och var klara med de vi skulle göra efter mindre än 2 veckor.
    Kände att han lärde sig jättemycket när vi var borta, så vi höll på hela resan för att visa skolan att man kan vara borta och faktiskt inga komma efter utan tom. lärde sig mer...

Tror inte att barnen får lärarens odelade uppmärksamhet 1 timme på knappt en vecka i skolan hemma:)   

+ att jag tror att barn lär sig en massa annat av att resa. Tex. så umgicks vi en familj ifrån England i nästan 2 veckor som hade en son i samma ålder så vår son lärde sig en hel del engelska även fast deras lekar var ganska tysta och kroppsspråket användes mycket:)         
  • ulligulli
    CallGirl skrev 2012-02-11 10:39:52 följande:
    Vi åker över påsklovet så det är 17 skoldagar vi får ledigt. Vi fick ledigt under förutsättning att hon läser själv.

Wow, vilken snäll rektor ni har! Enligt vår rektor får man bara ge ledigt över 10 dagar om det finns ¨synnerliga skäl¨.

Vi åkte iallafall och fick med oss läxor av fröken. Därför var det skönt att visa att vår son lärde sig jättemycket när vi var borta:)  
  • ulligulli
    KRSn skrev 2012-02-14 03:37:38 följande:
    Jag behöver hjälp! Just nu är vi i phuket, och vi ska till Bangkok om.några dagar. Det är våra enda sista stopp. Jag har letat så efter converseskor utan resultat. Är det någon som vet vart det kan finnas?? Inboxa mig gärna, om det är för krångligt så svara här. Tack snälla ni

Har inboxat dig!

Vi köpte på MBK förra året. Kommer inte ihåg vad de kostade, men det var betydligt billigare än hemma:) 
  • ulligulli
    KRSn skrev 2012-02-15 04:02:43 följande:
    Tack för alla svar ang converse!! Läskigt som.kag är glömde jag skriva till grabben, alltså runt ett år. Nån som sett det?? Tack!

Vi köpte till barn på MBK, men kommer inte ihåg hur små storlekar det fanns.
  • ulligulli
    TomMon skrev 2012-02-17 06:55:53 följande:
    Halvblod:
    Tom yam goong
    Pangeng nua
    Som tam
    Yam nua
    Nam tok
    Phad thai

Mums!

Bästa biffarna i Ao Nang; Carnivore!!

Åh, jag älskar Som Tam! Försöker äta det minst 1 gång om dan när jag är i Thailand:)

Har precis varit i Indien och fick syn på det på en meny, men den smakade ingentingRynkar på näsan 
  • ulligulli
    gugeligu skrev 2012-02-28 11:14:46 följande:
    Vi åker till närheten imorgon, thailand blior det inte men indien. några sista packninfsråd? (vi har inte börjat packa än)
    Vi var i indien 5 veckor i januari Vart ska ni?
  • ulligulli
    hag7 skrev 2012-03-07 06:36:47 följande:
    Nu har vi bokat resan till Koh Lanta men det är lång................tid kvar,vill åka nu!
    När åker ni och hur mycket får ni betala?
  • ulligulli
    hag7 skrev 2012-03-07 11:38:14 följande:
    Vi räknar med att det kommer att kosta ca 60.000 kr totalt med flyg,transfer o hotell för oss 5 mycket pengar men inte lika dyrt som om vi skulle boka charter o så är vi ju bort 1 månad.

Vi har funderat på att åka ca 20/12 - 20/1, men har inte bokat ännu...

Visst skulle ni till Lanta? Vart ska ni bo? 

Hur gör ni med ledighet ifrån skolan? Vi var borta hela januari i år och fick inte ledigt såvi vågar inte göra samma ska nästa år:( 
  • ulligulli
    hag7 skrev 2012-03-08 09:04:37 följande:
    Ulligulli:Visst funderade ni på att åka till Indien hur gjorde ni sen? När har ni tänkt åka till Koh Lanta o har ni tittat på nått boende än?

Vi var i Indien 5 veckor i januari - februari och hade det fantastiskt!

Vi funderar på att åka till Lanta ca den 20/12 - 20/1... Är även lite inne på Fillipinerna...
    Har lite svårt att bestämma oss Vilket I-lands problemSkäms

Vi har bott på Noble House flera gånger och tycker det är jättemysigt pga personalen och att de har jättebra pool. Men rummen är ganska slitna + att frukosten är rätt dålig:( Har mailat med dem och de rummen som ligger bäst till är redan bokade och bokar men nu måste man betala alltihop på en gång och man får inget tillbaks om man avbokar:(   

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)