Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-10-10 17:40:03 följande:
    vill du ha med bilbarnstol så ca 3000 bath beroende på vilka du bokar med,.
    tar du en taxi utanför flygplatsen är det billigare, men då får du antagligen inte bilbarnstol och kanske inte heller bälten.
    vart ska ni sen? det går båtar både från saladan och old town.

ska ni åka direkt från flyget till lanta och sen vidare..? det blir tufft!
    Visst menar du taxi ifrån flyplatsen till piren i Krabi?
    Har för mig att det kostar ca 600 bath.
    mattispadd skrev 2010-10-10 14:44:53 följande:
    vad kostar en taxi från Krabi flygplats till hamnen där båtarna går till koh lanta???
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-10 21:21:51 följande:
    ajdå, då törs vi nog inte beställa där...åker om 3 veckor, och man vill ju vara helt hundra på att dom hinner komma.
    men, förhoppningsvis skulle vårt badhus få in dem i veckan, så vi hoppas att det inte blir några förseningar där.
    Jag beställde därifrån och det tog nästan 2 veckor innan de kom. Du kanske kan ringa och säga att du behöver snabb leverans...
  • ulligulli
    Mawe123 skrev 2010-10-11 17:08:42 följande:
    Min son fyllde tre i somras - är han för stor för dessa flytringar?

Känner att jag  måsten köpa några flytgrejor till honom, för han kan verkligen inte simma än, hade dock tänkt satsa på den billiga varianten för 29kr, men ni verkar så överens om att dessa är myyyycket bättre Glad
    Jag har de röda till min son som fyllde 3 i vintras och de är kalasbra Han simmar som tok och får inte komma i närhetenTyst
  • ulligulli
    trollis 81 skrev 2010-10-12 09:23:53 följande:
    Vi har föregångaren till den här, och e jätte nöjda med den.
    Vi har oxå föregångaren Olympus 1030SW och är helnöjda med den. Har den som ett komplement till vår digitalkamera och de blir jättebra blider under vattnet + att den även tål kyla (kanske inte så viktigt i Thailand men bra när man har hus i fjällen)
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-15 07:22:18 följande:
    glömde vätskeersättning som vi också tar med.
    Det finns jättebra vätskeersättning på Lanta.
    Det finns vätksteersättning på Lanta. Godare än den hemifrån och den finns även för små barn. Säljs i små portionspåsar och är mycket billigare än hemmaGlad
  • ulligulli
    Smilla75 skrev 2010-10-15 16:35:01 följande:
    Den tyckte jag var helt vidrig! I alla fall den gröna med citronsmak.
    Vi köpte röd med apelsinsmak och den var god tyckte både vi vuxna och barnFlört
  • ulligulli
    Hanakana skrev 2010-10-15 22:31:23 följande:
    Xyrlex - vad är det för medicin? Är det receptfritt? Hjälper det mot mygg? Jag är också enormt känslig för myggen. Fick massor av myggbett trots långbyxor och myggmedel vid förra Thailandsresan. Myggbetten var stora som tjocka bölder...
    Ett tips är att köpa clarityn(allergimedecin) så slipper du besvärliga myggbett. Du blir biten men känner inte av demGlad.
    Min minsta fick jättebesvär (feber, variga bett) förra året att vi till slut gick till en läkare som rekomenderade oss att köpa flytande clarityn för barn. Efter det fick han en matsked (och mamman 2Flört) varje morgon och inte ett synligt bett efter det...

Clarytin för barn finns inte i Sverige och man kanske inte ska använda det för mycket men känns bättre än feber och klåda... Köpte med en flaska hem som vi hade när vi var i fjällen förra sommaren. Perfekt!
  • ulligulli
    Tullemi skrev 2010-10-15 22:46:48 följande:
    Heter det Clarityn i Thailand också?
    Japp, det är en grön förpackning.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)