• joakin

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Skall åka till khao lak den 24/1, tänkte stanna där 6-7 dar och sedan åka vidare till koh samui eller ko pha-ngan. Nån som vet vilken ö att föredra? Har barn i ålder 3, 7, 9 år.

Bästa sättet att ta sig dit?

Tacksam för mer resetips eftersom vi skall vara i thailand 4 veckor. Avslutar med 3 dagar i Bankok.

• joakin

Hej alli hop är i khao lak just nu...2011-01-30 söndag
    är i city ar tidigare varit på emerald beach resot och spa
    80% var magsuka på detta hotell. så vi flydde till khao lak seaw... skall vidare till koh samui

kolla med erat resebolag jag hadde inte åkt

• joakin

Vakna nu phuket är förstört var där i Mars i år reste biligt ,Ving sista minuten ,a 2600. per stol inkl allt .
    (Bara flyg allså...)
    Sedan kommer man ner till phuket flygplats inte Under 800-1000 bht inom kata karon bangthao osv.
    Inga löjliga inlägg med att det är bara att pruta! Efter 18 timmar på planet med 3 barn.
     Boende Inte under 700 bht / peson ..den som yttrasig, åker själv och har inte familj. För  då kostar det 4000-6000 bht / natt.
    sedan taxi på plats ... för att få en Upfattning av pris Så åker man i en timma och femton minuter för 80 bht / i Bangkok... PHUKET inte under 400 bht för 5 minuter eller mellan karon och Kata ca 10 minuter 500bht..

Thailan har vi för stört och nu kommer alla Ryssar och tar över...
    Ni som nu orkar ta en diskution om detta ..har inte varit där eller djuger..... detta är sanningen..
    Miss tro mig inte Jag skall dit i vinter Men ALDRIG MER Phuket..........

• joakin

Alla ni som oss har tröttnat på phuket har ni varit i Vietnam. Funderar på att åka dit.Undrar lite om det passar en barnfamilj som oss. (3 Barn) Är ganska vana resenärer men barnen gillar ju ställen med lite barnpooler osv.

Har tittat på lite hotell men de var ju lika dyra som i Thailand och inte så mycket för barnen.

Nån som har bra tips?  Cool    

• joakin

Vi åker till phuket 21/februari bara flyg. skall sedan med taxi till khao lak.. är det någon mer som skall dit, skall vi dela???  vi är en familj på 5.

21/2 2014 Phuket
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)