Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
passar på att byta signatur, jag är ju liksom inte millans hustru längre. Mitt nya blir Elina. Hej på er
passar på att byta signatur, jag är ju liksom inte millans hustru längre. Mitt nya blir Elina. Hej på er
jag brukar ta med spade, för ofta när man köper set så får man bara en och vi vill ju vara flera som gräver ihop
alltså... kan man göra typ ordentlig ansiktsrengöring... hm vad heter det, någon slags djuprengöring i kao lak? finns det typ på stranden tro precis som massage o annat? provade aldrig det på koh lanta förra året. o vågar man, eller blir man helt mosig o ser inte klok ut o ska undvika sol resten av resan elelr nåt annat tok?
googlar runt för att vara redo för khao lak o jag undrar, vi vill t.ex. till similan, men gissar det är fånigt dyrt att åka på utflykten i fritidsresors regi, har ni tips på bra båtföretag som organiserar utflykten inkl hämtar på hotellen? gärna bra båt med lunch, toa osv...
dottern vill på elefantutflykt också. någon som har tips? gärna nåt tex med bad med elefant drömmer fian?
något annat vi bör satsa på?
förlåt om jag tjatar
det här med flygresor o småbarn. vi åkte en hel del låpnga bilresor med vårt barn första åren. sitta fastspänd i en stol 65 mil med några pauser funkade fint. på ett plan kan man resa sig, flytta runt lite, stå lite, gå lite... Det handlar nog om att vi vuxna ska vara lugna, ha tålamod inte vara rädda o oroliga utan ta en stund i taget o följa barnets behov. sitta still när det funkar, röra oss när det behövs. o lite happenings med små paket, leksaker osv när det behövs. itne göra av med alla alternativ första timmen utan ta en stund it aget. lugna föräldrar som dessutom kan turas om så kan den andra ladda under tiden är ju en utmärkt förutsättning, men kan sdäkert funka om man åker själv också. bara man förbeder sig lite
letar febrilt sommartoppar att ta med till thailand. förra året var jag stl XL och kunde itne köpa topparna som fanns i thailand. tror ni, har någon i min storlek, large, lätt hittat toppar i khao lak? vågar jag satsa på att hitta lite grejer där att ta på?