Inlägg från: elinaehn |Visa alla inlägg
  • elinaehn

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ta också med tunna kläder och vatten till transfertiden. Kanske pixiböcker och riskakor?

• elinaehn
    Thegran skrev 2012-08-22 21:57:40 följande:
    Hej alla! Antar att ingen här minns mig, om det nu finns några "gamla rävar" kvar?

Nu är det iaf dags för en ny resa. Denna gång med två barn.
    Åker till nytt ställe för oss, så känner oss helt novis igen :)

joho då, hej på dig vart ska ni?
  • elinaehn
    Thegran skrev 2012-09-05 20:25:22 följande:
    tp://www.kohchang.se/kartor/gulf/ 

där kan du se var det ligger i förhållande till BKK 

hm verkar långt från phuket om jag fattar rätt. vad har du hört som är dåligt? har googlat runt lite men hittar bara de goda bitarna. men tveksam till att delta i att delfiner måste underhålla oss människor samtidigt som det lockar så att få upplevelsen av djuren. usch vet för lite helt enkelt...
  • elinaehn
    NICU skrev 2012-09-06 11:28:47 följande:
    Det är långt ifrån Phuket, på andra sidan landet, mot Kambodja till...

aha. tack för hjälp! då behöve rjag inte ens ta ställning till om det är lämpligt...

Nu när hösten kommit börjar det rycka i thainerven, i feb är det dags! nu återstår bara att berätta för dottern. har varit tyst om det hela sommaren  
  • elinaehn
    Thegran skrev 2012-09-06 19:55:00 följande:
    vi åker i dec och berättade för dottern (snart 4 år) direkt :) gissa vad det stora samtalsämnet här hemma är...haha!
    åh vad mysigt! ja jag tror det komemr passa oss fint att fudnera, googla, kolla bilder och drömma i vinter! inväntar bara att terminen ska var aigång ordenligt för dottern, uppstarten är lite trög för henne, när hon landat i det ska här tänkas ut ett sätt att överraska!!
  • elinaehn

Sånna plastringar man trär ihop och köp plastbyttor som ska staplas till torn från Ikea. Billiga o väger inte så mycket men kan roa länge. Göm saker i dem osv. Sen pixiböcker och nya strumpor med seriefigur på och så t kan roa?

• elinaehn

Pixi behöver man inte vara rädd om så de kan roa redan.
    Ringarna brukar finnas på typ babyland i olika färg o form.

• elinaehn

Nån som vet, hade visa kort förra gången i Thailand. Nu har min bank bytt det till MasterCard.funkar det lika bra?? Planerar ju ta ut där.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)