• Flamma

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Äääääntligen ska vi snaaaaart boka en resa!!!! Glad

Funderar på koh lanta. men vilken strand är bäst där???

★ MELVIN -05 & MEYA -10 ★
  • Flamma

Tack för svar! Skrattande

Mileas Mamma - Var och när åker ni?

• Flamma
    Tullemi skrev 2010-06-25 11:03:19 följande:
    Det är första gången jag hör om hjälm i tuktuk. Aldrig sett nån som har det heller, även om man förstår att det kanske skulle behövas. Tokkörning!
    Håller med, har inte heller sett det...
  • Flamma

Har kikat lite på hotell i Bangtao och det är nog en rätt så lyxig resort, sen är ju allt relativt vart man sätter ribban Flört.
    Själva kan vi absolut inte bestämma vart vi ska flyga och vart vi ska vara. Har hittat prisvärda resor iaf. ca 22ooo för 2 vuxna, 1 barn och 1 spädis 4 veckor från Arlanda till phuket eller krabi. Så vilket ska man ta?? Endast flyg då, men känns som man har en slant över till boende då....

• Flamma

Jag är ju inte så resvan, men jag gillade Kamala jättemycket, men AoNang är ju vårat paradis p jorden Skrattande.

• Flamma

Milea - Den baddräkten du länkade till gillade jag skarpt, men jag vill ha brun mage - även om den har sett sina bättre dagar Flört..

Ni som åker med minibarn, hur gör ni med barnvagn? Vet inte om vi ska ta paraplyvagnen eller kombivagnen.... Meya kommer vara ungefär nio månader när vi åker. Funderar även på hur man ska göra med mat och gröt och välling å så....

• Flamma
    Ancilla skrev 2010-06-29 22:34:59 följande:
    Flamma: TA absolut INTE med  kombivagnen. Den kommer inte ens att gå in i taxibilarnas baklucka . En paraplyvagn är MYCKET bättre. Kombin kommer att kännas jätteklumpig där , tro mig. Vi har rest med barn och sett andra som haft stora briovagnar och ångrat sig. VI har själva en briovagn här hemma som lillan sover middag i men som sagt, en bra paraplyvagn är det bästa. Kan dock rekommendera att köpa ett solparaply till vagnen eftersom solen är väldigt stark och man inte alltd kan vända vagnen och dra den baklänges. Lycka till.

Ancilla
    Tack, När vi har åkt med sonen har vi alltid haft lättare vagnar med oss. paraplyvagnen har nästintill fullt liggläge. Har även parasoll till den, så det alternativet får det nog bli. Som sagt, en Brio på en tuktuk Obestämd.
  • Flamma

Var det inte nestle som hade någon ersättning som det var fel på?????

• Flamma

Vi hade nog rätt allesammans, Resorb tillverkas ju av Nestle Flört.

• Flamma

Melvin har varit i Thailand 3 ggr, första gången var han 1,5 år. Det har gått superbra att flyga och han har aldrig varit magsjuk. Han har varje gång ätit vanlig mat där, även om vi hade med oss burkmat första gången - som han åt till lunch kalla på stranden...

När vi kommer åka nästa gång är Meya nio månader och då kommer vi ta med 1 burkmat till varje dag, välling och gröt. Vi kommer troligen vara i väg i ca 4 veckor. Kommer bli tungt dit, men hem blir ju lätt...

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)