-
Nu är jag ju EXPERT på flygresorTullemi skrev 2010-08-15 21:35:36 följande:sv.wikipedia.org/wiki/Charter
-
humlan l skrev 2010-08-15 21:47:58 följande:Flamman: tack för förklaringen Precis det hotellet har vi bokat, känner du till det? nyfiken om du vet nåt om det. Ang stränderna så känns det helt ok att ta båt till stranden ibland då var tjej är kinkig med vågor och saltvatten så blir det mest poolhäng för oss Men glad att du berättade att man lär ta båt till stränderna så vi är beredda på det. Vi ska vara där en vecka och sen tar vi oss vidare till Kata som vi har besökt två gånger tidigare men aldrig bott där mer än en natt och det dygnet spenderade jag tyvärr på toa...
Vi har bott på det hotellet 2 ggr och varit lika nöjda båda gångerna Personalen är jättegullig. Men hade jag haft möjlighet, om jag har vagn med mej, hade jag försökt få rum på bottenvåningen, det finns ingen hiss.
Nu vet jag inte hur små barn du har, men en sak, som är både fördel och nackdel, är att poolen är precis vid frukosten.... Kan ju vara fördel om man har så stora barn att de kan bada "själva" och nackdel om man har små barn som vägrar sitta still för de vill bada
Vi har tyckt att servicen har varit bra, frukosten god.
Men visst det är inte ett lyxhotell, men vi har verkligen varit jätteglada över att vara där och kommer säkerligen åka tillbaka dit
-
stockrosen skrev 2010-08-16 15:23:41 följande:Vi har tagit ett beslut att inte åka i höst. har bokat två veckor på all inclusive hotell i Turkiet istället. MEN vi väljer att åka i sommar istället eller nästa höst. Fast om vi åker i sommar så blir det nog malaysia och Perhentian island....har någon av er vart där?
Är inte sommaren typ slut nu ?
Malaysia kan nog vara minst lika spännande, men jag har aldrig varit där
-
Tullemi skrev 2010-08-16 15:54:57 följande:Kanske nästa sommar
Jo, jag funderade på om det inte var så
Åh... Fy vad hemsk jag är, men ibland hoppas jag NÄSTAN att min sambo blir arbetslös så vi kommer i väg snart igen
-
De som blev sjuka när vi var i Thailand, var de som tagit drickvaccinet Så det är verkligen ingen garanti! Vi har inte tagit det, ätit allt där nere och inte blivit sjuka Känns som ett lotteri...Karisma skrev 2010-08-16 21:46:19 följande:Säger bara en sak, WOOOWW......
Trodde det skulle kosta runt 500kr för ALLA. haha snacka om att ha noll koll. Hmm magvaccin låter ju som ngt man bör ta för att minimera risken för magsjuka. Sommarkläder blir att inhandla sommaren innan då. Får hoppas ungarna står stilla i växandet från sommaren innan.
/K -
Tullemi skrev 2010-08-17 07:54:31 följande:Det finns väl visserligen många magbaciller man kan råka ut för. Det som Dukoral skyddar mot är kanske inte den där "vanliga" turistdiarrén? Äh, jag känner mig lite okunnig om Dukoral faktiskt, man får så olik information vem man än pratar med....
Så tycker jag det är med de flesta vaccin och info ang sjudomar och resor - att man får så olik information... *suck* Undrar om någon VERKLIGEN vet..?
Men det är nog som du säger att det är så många baskilusker man kan drabbas av.
-
-
Benjamin: Nej, vi har inte varit där, men jag blev väldigt nyfiken Kan ju vara kul för Melvin med lite äventyr
-
Läääänge sen jag skrev här inne...
Men det är dags att åka snart, så måste ju smyga in här.
Ingen som åker i maj? Den 24 maj åker vi till Kata!
Tips och råd för att åka med 6 åring och 1 åring!!!??
Det barnmorskan sa var magdroppar ett tag innan, vätskeersättning och sen givetvis lillans mediciner. Annars har jag nog lite kortslutning....
Vad bör vi inte missa i Kata???
-
*antecknar*Tullemi skrev 2011-04-26 22:01:34 följande:Alvedonsuppar är jättebra att ha med.
Annars.....ha det gött . I Kata finns inget jättespeciellt om du frågar mig. Ett gytter av trånga gator, men det lär finnas några riktigt bra restauranger, tex Boathouse. Åk till Reggae Bar som ligger på en fin utsiktsplats söder om Kata (ovanför Kata Noi) där kan man även äta hyggligt god mat.
Ska bli skönt att bara komma i väg och njuta lite, även om det kanske inte är den mest idealiska tidpunkten att åka.
I december åker vi till AoNang och det är ju vårat paradis på jorden , där känner vi oss lite mer hemma .
Nu blir det lite mer spännande...