• Flamma

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Martha skrev 2011-04-27 08:39:00 följande:
    Dino får ni inte missa. En restaurang i Familjen flinta style. + att dom har en minigolfbana som slingrar sej bland stenar, grottor och dinosarier.. Jätte mysigt men varmt. 
    Det lät ju superkul Ligger det inne i Kata?
    Vi ska bo på nåt som heter typ Centara nånting. Vet inte hur centralt det är eller hur stort Kata är...
    Melvin & Meya - Mina Älskade Fina Underverk
  • Flamma

Är det bara vi som är på väg till Thailand nu?
    Åker ni andra till hösten?

• Flamma
    Ancilla skrev 2011-04-27 22:19:23 följande:
    Ni kan promenera dit från Centara. Det är ett jättefint hotell men ligger en bit från stranden. Vi var där för 3 år sedan i maj och det var VARMT kan jag säga. Värmeperioden har ju börjat nu. Dino ligger mellan Kata och Karon
    . Det är mysigt att promenera där emellan på kvällen och titta på alla shopping på vägen. Glöm inte parasoll till vagnen pga värmen.
    Lycka till
    Tack! Trodde det var längre än så mellan Kata & Karon... Då kan man ju lätt se båda ställena!
  • Flamma
    DecemberBebis skrev 2011-04-28 12:54:06 följande:
    vi ska till ao nang , och så blir det nog några nätter på koh lanta med..

nån som har nåt bra tips på bra och billigt boende i ao nang ?
    Vi åker till AoNang i december, vi ska bo på Best Western Ban AoNang. Det är nog ett billigare/medelklass hotell, men vi tycker att det är toppen där!
  • Flamma
    DecemberBebis skrev 2011-04-28 14:22:34 följande:
    där bodde vi sist vi var i ao nang 05 , har kollat runt på en massa andra hotell och har beslutsångest
    har ni bott där innan ? tyckte det var lite slitet då.. men det var ju en massa år sen

Vi bodde där 06 & 08. Har inte så mycket att jämföra med, men vi tycker det är toppen (uppenbarligen ) .

Nu börjar resfebern komma för majresan... Glömmer väl nåt pass, nån medicin, nån unge eller nåt annat viktigt på vägen

• Flamma
    molnen skrev 2011-04-28 20:44:04 följande:
    Vad har ni tagit för vaccin till er och era barn ? (våra kommer vara 3 och 5 när vi åker och de blir en kortare resa på 2ve i puket)
    Hela familjen har tagit Twinrix. Första resan hade vi dock bara Havrix.
    Har aldrig tagit "drickvaccin" och heller aldrig varit dåliga där nere.
  • Flamma
    DecemberBebis skrev 2011-04-28 21:14:55 följande:
    hur länge varar twinrix ? vår stora fick det sist vi var iväg 08 , men lilltjejen får ha innan vi åker i okt
    Har för mej de sa minst 2o år, nu när Meya tog.
  • Flamma
    DecemberBebis skrev 2011-04-29 08:42:48 följande:
    vi velar lite om vi ska spendera våra 2 veckor i ao nang eller om vi ska ta några nätter på koh lanta med... vi vill ju inte flänga för mycket..
    funderar på om vi börjar resan på koh lanta i några nätter och sen resten i ao nang..
    nån som har nåt tips på boende där , gärna nån form av strandnära bungalow
    Vi har bokat 4 veckor i AoNang i december, men funderar på att ta en liten avstickare till Koh Lanta, eftersom vi aldrig varit där .
  • Flamma
    jennnjenn skrev 2011-05-07 08:49:12 följande:
    Hade inte druckit så mycket kaffe innan jag posta så läste lite dåligt,  fick för mig att du varit på Kata beach. Karon vill vi inte till då jag läst att det inte är barnvänligt..
    Jag återkommer med Kata info om en månad, då vi kommit tillbaka till Sverige igen
    2 veckor och 2 dagar tills vi sitter på tåget mot Arlanda! Shit! Börjar bli skitnervös och blir ännu mer nervös av att sambon inte är nervös Drömmer
  • Flamma
    jennnjenn skrev 2011-05-08 22:09:56 följande:
    Ja snälla gör det! Hoppas verkligen att ni får en underbar resa nu :)
    Skulle vara himla intressant med lite faktiska priser, typ vad kostar det med vatten, dricka till barnen, lätt luncher, middag på kvällen med lite vuxendryck till kankse :) Flipp flopp, bikinis, klänningar..

hahaha, förlåt menar såklart inte att du skall anteckna allt men hade varit kul att få en ungefärlig uppfattning om priserna där nere.  Hoppas själv på att hitta en fin louis vuitton väska för en bra peng;D

Ska kika lite Men nu åker ju vi när det är lågsäsong, så vi hoppas att vissa saker kommer vara lite billigare denna gången
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)