Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

chiqita - Kanon! Ska favorisera den.

• Mrs Firren

Jättetack för alla förlossningsrapporter! Mycket intressant!  {#emotions_dlg.flower}

Asap - Ja, det har du rätt i. Antar att det är bättre att ringa en gång extra och åka på kontroll, speciellt nu när vi har så nära.

För mej gick de första 5 cm utan speciellt mycket ont. De sista 5 cm gick på typ 1-1½ h så det är väl just det där på slutet som jag har funderingar kring, att det bara sa "tjong". Att D sen kom på tre krystvärkar (totalt 9 min) spelar också in i att jag har fått för mej att det kan gå fort på slutet. Ska bli spännade att se hur det blir.

• Mrs Firren

Cilla - Nä, vad tradigt och krångligt och irriterande. Hoppas att det inte blir värre över natten då. Konstigt med IP:n förresten. Vi har också IP-telefoni men blir kopplade till vårt eget landsting. Mysko.

• Mrs Firren

Kasperina - Är läget bättre idag? Hur är det med spottingsen och värken?

Cilla - Hur gick det hos läkaren? 

Glassgrisen - Jag vet att man inte kan påverka situationen nåt när det går så långt som till sugklocka och annat, men jag är verkligen skraj för det. Lika som att jag är jäkligt skraj för EDA och vill inte ha lustgas. I grunden ligger det hela tiden den där, jag ska inte säga skräck, men känslan av vill inte, vill inte, vill inte ha hjälp av nånting annat än bara det som kroppen fixar själv. Rädsla, var ordet jag letade efter. Jag vet inte varför, kanske är det strutsmentalitet egentligen för jag vill inte tänka på allt som kan gå fel utan vill bara att allt ska flyta. Självklart blir det som det blir i slutänden och det får jag acceptera. Och det är ju fantastiskt bra med alla metoder som finns att ta till för att förlossningen ska få en bra utgång. Med David är jag övertygad om att det var magdansen som gjorde susen sista timmen.  

• Mrs Firren

Gladhanna - Jössös! Det var definitivt raketfart när J skulle ut! Sanslöst att kroppen fixar det.

Får jag gnälla lite?
    Är det hormonerna månntro som gör att jag irriterar ihjäl mig på min kära man? Jag brukar inte gå omkring och vara missnöjd med allt han gör och inte gör, men just nu känner jag att han f*n inte gör ett rätt. Stackarn. Jag brukar vara rätt snäll och lätt att ha att göra med men nu vill jag mest bara bita huvudet av honom? Om jag intalar mej att det är hormonerna borde det väl betyda att det går över sen? Nån mer som känner igen sig? Och vad fasiken kan man göra åt det?!

• Mrs Firren

Milla - Nä, vad tradigt att det drog ut extra länge på tiden. På mej tog de också hinnorna och sen sa det "tjong" så jag kommer definitivt vilja att de tar hinnorna tidigare nästa gång istället för att bara vänta och vänta flera timmar i onödan.

• Mrs Firren
    asap skrev 2012-03-17 10:47:35 följande:
    Elsa har lärt sig krypa på riktigt idag!

Wow, stort!

Cilla - Fy, vad trist att det inte ger med sig.  
  • Mrs Firren

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha dåligt humör ibland. Känns bra att höra att det förmodligen är hormonerna och att det går över. Innerst inne vet jag ju att problemet ligger hos mig så vi tog ett litet snack igår och det kändes genast bättre. Idag har varit en riktigt bra dag.

IdaVi - Vad roligt med återträff för dopbarnen. Kul initiativ.

Komsi komsi Mosings bebis.    

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8