Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag la in ettpar magbilder i bloggen ifall nån vill se oss.

• Mrs Firren

Tessan S - Jag väntar på att explosionen ska komma så att jag lägger ut både här och där. Hm, vet inte hur stor chansen är att kroppen blir annorlunda i en ny graviditet. Jag inbillar mig att att en del blir tunnare för varje gång. Men jag vet inte, tunn lär jag aldrig bli, det är ett som är säkert. Hoppas allt går bra på onsdag!

asap - Magen känns ganska nätt ibland. Ibland inte. Tror tyvärr inte att den här bebisen är så pass stor, det är nog mer mammamage här.

Vi ska förresten på ett TUL på torsdag. Det är med tanke på att jag hade högt Bt förra gången och att vi nu går och väntar på att det ska dyka upp igen. Bebisen kan få näringsbrist och bli extra liten om mamman har högt Bt.    

• Mrs Firren

Barbabra - Men vad skönt! Förstår om du är lättad.

Galia - Nä, det är klart magen syns framifrån. Jag får bara känslan ibland, när jag har vissa kläder, att magen inte är speciellt märkvärdig och knappt gör nåt väsen av sig. 

• Mrs Firren

Galia - Det där med att bli tunnare för varje graviditet är nåt som jag tror kan stämma för en del. Jag har absolut inga bevis för det men tycker att det stämmer för en del. En del kvinnor som jag känt längre och som jag sett över flera år har blivit tunnare efter varje barn som kommit - efter graviditeten, efter amning och i och med vardagsbestyren sen. Jag vet inte varför, om det helt enkelt är så att de förbränner mer eller inte hinner få i sig tillräckligt med energi eller vad det handlar om. Men som sagt, jag tror inte det är nån risk att jag "drabbas" av det.

Tessan S - Nä, jag är inte sugen på något heller. Jag äter mat för att jag måste få i mig nåt men när jag är ensam hemma blir det mest fil, nån smörgås, ibland med ägg på, och lite frukt. Jag vet att det är för lite mat men jag känner inget som helst sug efter varm mat. Äter ofta smoothie el gröt på morgonen, lite mat på kvällen och sen nån knäckemacka på kvällen. Vet att jag borde äta mer, men blä, funkar inte.

Apropå det ska ajg fylla på med lite energi nu innan jag ska gå iväg till fsk. Kris - min cykel är på reparation så nu måste jag gå. Rackarns vad ont jag kommer ha ikväll.

Tack snälla för kommentrarerna om magen. Den är alldeles lagom tycker jag.    

• Mrs Firren

IdaVi - Jag funderar på om det skulle funka att ge henne nåt att äta precis när ni kommit iväg från fsk? Om utbrottet redan kommit kanske det inte är så lönt iofs. Jag kan märka på D att han är vråltrött ibland efter fsk vilket ökar risken för psykbryt, som igår. Han får oftast inte utbrott på förskolan utan mer när vi kommer hem, men ganska ofta försöker jag ge honom nån frukt, grönsak eller knäckemacka så att han iaf ska bli på lite bättre humör och inte somna i soffan. Vi har märkt att det är bättre att ge honom nåt extra att gnaga på innan middagen för ananrs är han så trött att han inte orkar äta, och orkar han inte äta blir allt knas. Bara en tanke.

• Mrs Firren

IdaVi - Vad skönt att mammsen är frisläppt och får komma hem! Hoppas att hon snart blir sig själv igen när hon får vara hemma.

Nä, jag håller med om att det inte är optimalt att ge nåt litet mellis inför de andra barnen, bättre att vänta tills man kommit utanför grindarna. Låter iaf inte som att ni är ensamma om problematiken så fasen går förhoppningsvis över snart. Håll ut!  

• Mrs Firren

Kasperina - här är en till som varit gräsligt mcket sjukare den här graviditeten. Min BM förklarade att immunförsvaret är inställt på att skydda bebisen och därför får mamman klara sig bäst hon kan, i princip. Det gör att man lättare blir sjuk och det tar längre tid innan det går över. I höstas var jag sjuk nio veckor på raken och nu efter nyår har jag varit frisk ett par dagar här och där, som längst en vecka för en månad sedan. Jag har inte mycket gravidkrämpor och känner att den biten flyter på bra, men fy farao vad humöret blir lågt när orken och energin är i botten pga alla sjukor. Hoppas att du frisknar till snart och att våren gör sitt till att bacillerna håller sig på avstånd.

• Mrs Firren

Barbabok - Min BM sa att man ofta har ondare i nästa och nästa och nästa osv graviditet. Inte nödvändigtvis att det blir värre och värre för varje gång, men att det blir ondare och mer krämpor efter den första gången.  

• Mrs Firren

Tessan S - Grattis till bra siffror! Kul att få se en liten sprattlande bebis också.

Kasperina - Vad skönt att exet tog beskedet så bra! Förstår att du är mycket lättad.

Vi ska på TUL i morgon. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Misstänker/Hoppas att bebisen är lika liten som D var, men befarar att den kommer vara gigantisk. Vi får väl se. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8