Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

chiqita - Hoppas det inte dröjer alltför länge innan lillebror kommer till er! Jag var också öppen 1 cm sista månaden och det upptäcktes när slemproppen släppte i samma veva. Men antar jag att den återbildades för inget mer hände. Jag hade inga onda förvärkar heller, bara vanliga sammandragningar.

• Mrs Firren

Galia - Fy vad jobbigt! Nä, det är verkligen inget man vill när man är gravid. Men visst är du väl så långt gången att du kan ringa förlossningen och be att få komma på kontroll? Skönt att du känner kickar iaf.

Här har bebisen börjat kicka hårdare så jag antar att det betyder att h*n växer och blir större. Och genast börjar jag noja lite över att mitt sockerintag ska göra bebisen superstor. Jag har tyvärr fått ett rejält sockersug som hållt i sig senaste månaden. Försöker begränsa intaget men det är svårt. 

• Mrs Firren

Glassgrisen - Du har ju inte långt kvar heller nu! Visst kom E lite tidigare än beräknat?

• Mrs Firren

Galia - Hos oss vänder man sig till förlossningen  fr o m v 24, men jag vet inte om det är standard. Skönt att du inte är panik-orolig utan kan hejda oron. Hoppas du får en bra dag och att det känns okej i slutänden.

• Mrs Firren

chiqita - Skönt att läget är lugnt och att du fick sova bra. Ska bli jättespännande att höra sen efter förlossningen hur det gått med andningen och allt.

• Mrs Firren

Kasperina - Men vad roligt att höra att allt såg bra ut! Hurra!

• Mrs Firren

Även jag blödde jättelite under förlossningen. Minns inte exakt, men 3-4 dl max. Däremot vill jag minnas (eller kanske inte...) att avslaget höll på ett bra tag.

• Mrs Firren

Glassgrisen - Då håller jag tummarna för att bebisen stannar ettpar veckor till åtminstone.  Fogarna är rätt okej, överkomligt. Bakfogen känner jag inte av alls och framfogen får jag lida av om jag överanstränger mig. Det blir framförallt ont efter att jag lekt med D, det är mycket jaga och springa just nu och jag vill inte vara en tråkmamma utan försöker att bita ihop och leka så intensivt jag kan. Men då får jag ont efteråt. Får jag ta det lugnt ettpar dagar så går det över. Annars lugnt tycker jag. Jag cyklar fortfarande och jätteglad så länge det funkar. 

• Mrs Firren

Glassgrisen - Låter som ett smart drag. Vill inte att bebben trillat ut i sandlådan.

Kasperina - Nä, fy. Inget mer sånt. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8