Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

asap - Ha ha, jag förstår din man. Men fint kommer det att bli.

Vi har tänkt oss lite enklare grejer - en dubbel pallkrage med typ morötter, sallad, rädisor. En rabarberbuske och en svartavinbärsbuske att gräva ner. Lite solrosor. Och kanske lite blommor i krukor. Jag ska beskära häcken på baksidan och gödsla lite så att den förhoppnignsvis blir lite tätare, men sen får det räcka. Det är ju trots allt ingen riktig tomt utan bara en plätt på framsidan (söder) och en på baksidan (norr).Plus att det är en hyresrätt. Vi ska sätta upp en grind på baksidan också, mitt i häcken så att inte barn kan springa rakt ut på den lilla gatan. Och sen lite staket mot ena grannen på framsidan, nu ser det för taskigt ut. Jag gör så mycket jag orkar, sen får Mr F fixa resten. Han är ju med på det så jag hoppas att det inte blir några stora diskussioner när det väl blir läge att fixa grejerna. Ska bli roligt att fixa till lite lagom.

• Mrs Firren

chiqita - Min mamma säger att en näve vanliga havregryn funkar lika bra mot illamående. Och det var nåt mer, ska fråga henne.

Cilla - Fast jag tror inte nån förväntar sig att man återställer helt och hållet om arbetet är bra gjort. Som du säger så är det ju svårt att gräva upp grejer man planterat. Och pallkragen, jag vet inte, blir det klagomål när vi ska flytta får vi väl köpa nån kvadratmeter gräs och lägga där, eller plattor.

• Mrs Firren

Kasperina - Vi har decemberbarn och körde med riktig liggdel. Bra eftersom vi fick plats med rejäl lammskinnspåse i samtidigt som bebisen inte låg som en packad sill.

• Mrs Firren

Go'morron!

Såg en intressant tråd och jag tänkte fråga er andra samma grej - ni som redan fått flera barn, började era förlossningar på samma sätt?

Jag funderar en del på det här och undrar vad man "ska" vänta sig. Kommer nästa förlossning börja på samma vis eller ska jag vänta mig nåt annat? Jag vet att det inte går att förutsäga, men jag tyckte förra gången började på ett behagligt sätt.    

• Mrs Firren

Eshack - Men fy för alla öroninflammationer! Stackarn. Förstår ert moment 22, vi hade samma förra året. Hoppas att han får bli frisk på riktigt snart så att ni kan komma iväg till öronläkaren.

• Mrs Firren

Vad roligt att höra hur era förlossningar startat! Mer, mer!

Tessan S - Jag känner igen mej i det du säger om din andra förlossning. Jag fattade inte att det var på gång, men anledningen hos mej var att jag inte tyckte att jag hade tillräckligt ont. Det ska ju göra ont att föda barn hade jag hört. Det är väl det jag är lite orolig för den här gången, att jag ska palla det onda "för bra" så att det blir brådis till förlossningen sen. Tur vi bor nära.  

• Mrs Firren

Glassgrisen - Ja, jag funderar också på om det kan bli så att man inte fattar att det är på G trots att man varit med om det en gång. Om man pallade värkarna bra förra gången borde man kanske teoretisk palla ännu bättre den här gången och därför inte fatta när det är dags att åka in. Fast man kanske känner igen känslan så väl att man inser att det är dags ändå?

"Well done, Steve" Jo, tjena!  

Chiqita - Jag kollade runt efter länken men hittade den inte. Ska försöka att komma ihåg att länka till den när jag stöter på den igen. Visst har väl du pejl på tråden om dyktekniken? Den är också intressant att läsa.  

Skönt ändå att ni får komma till avslut med hyresgästen. Även om det blir meckigt just nu så kommer ni ju ändå kunna gå vidare. Men jag förstår att det inte är utan frustration och irritation.

• Mrs Firren

Ja, dels den, men det var framförallt en annan tråd jag var ute efter. Frågeställningen i den var just om förlossningarna startat på samma sätt eller inte.

• Mrs Firren

Kasperina - Trevligt med inskrivning. Skönt med en till kontroll så nära inpå och sen ytterligare ett om en månad. Kanon!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8