Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kasperina - Bra att du åkte in. Hoppas det inte blir alltför många timmars väntan.

• Mrs Firren

Ela - Bra lek! Den ska jag komma ihåg framöver.

Älgen - Så sant, så sant. Problemet är bara att jag tycker det är så roligt att leka för D skrattar så härligt.

Glassgrisen - Jag tror också du kommer ha massor med tid sen när bebisen är ute att leka med E. Eller hur. 

Har varit hos BM nu på morgonen. Allt ser fortsatt bra ut och bt:t håller sig i schack (hur man nu stavar det). Nästa gång ska jag ta med partogrammet från förra förlossningen och så ska vi prata lite om den och om kommande förlossning. Känns väldigt spännande.   

• Mrs Firren

Barbabra - Kanon att ni kommit igång med samtalen igen och att ni är överens om att det är rätt väg att gå. Hoppas det blir bra med den nya rådgivaren.

Mosing - Knepigt med grannarna. Kan bara instämma i de andras input.

IdaVi - Vad trist att barnen inte fått träffa mormor på så länge. Hoppas att ni kan få till en träff i helgen om alla är piggare och friskare.

I ärlighetens namn vette katten om jag kommer hinna klart med kurserna innan bebisen kommer. Det hänger på om jag orkar in i det sista och om jag blir sjukskriven eller inte. I tid hänger det på nån vecka mellan att kurserna slutar och bebis är planerad. Nog skulle jag säkert kunna plugga även om jag är sjukskriven men samtidigt är det ju inte helt fel att bara ligga på sofflocket så där på slutet. Vi får se hur det artar sig.

Vi var kvar på sjukhuset i fyra nätter/fem dagar innan vi fick åka hem. D minskade så mycket i vikt och fick inte kläm på amningen förrän näst sista dagen. 

Galia - Låter ljuvligt med vattengympa! Hoppas du fick en bra känsla och att allt funkade bra. Jag vet bara hur skönt jag tycker det är att röra på mej under mina ganska korta cykelturer.     

chiqita - Det låter vansinnigt ont det du beskriver med höften!  När det gäller krystandet så vet jag att jag höll hårt i syrgasmasken, andades djupa lugna andetag och morrade/stönade samtidigt som jag tog i för kung och fosterland när BM sa till och jag kände hur värkarna tog fart. Jag vet också att jag hann ta flera djupa andetag under en och samma krystvärk. Mr F hjälpte mig att få ordning på andningen när jag började hyperventilera en gång.

En bra grej min BM gjorde var att hon la ettpar fingrar nånstans i underlivet (mellangården?) och sa "här ska du sikta emot" när krystvärkarna satte in. Det tyckte jag var en stor hjälp för att på nåt sätt få rätt riktning i mitt "jobb". Så det där med att blåsa ut en ljus och bara slappna av känner jag då inte igen, tvärtom, det var "ta i" som gällde. Jag tänkte nog som vanligt "ner och ut".

• Mrs Firren

chiqita - Vilken mysig morgon! Här har vi det också otroligt lugnt och fint både i går och i morse, trots att jag befarat det värst när Mr F är bortrest. Håller tummarna för att vi slipper några bryt ettpar dagar till...

• Mrs Firren

chiqita - Den krystmetoden som du beskriver, är det inte lite så som dyktekniken säger att man ska ta sig an krystandet. Att bara följa med och slappna av? Det är klart att det vore kanon om det funkar men jag har så svårt att tänka mej att bebisen ska komma ut om man inte tar i. Ska den liksom bara slinka ut? I min värld känns det lite orimligt, men jag utgår ju bara från min egen upplevelse. Kanske att tekniken funkar bättre om man står upprätt under krystandet? Jag låg på sidan. Har ingen som helst känsla att det skulle ha löst sig av sig själv om jag bara slappnat aaav och andats ut långsamt. I teorin kan jag tycka att det låter bra, men i praktiken, nja.

• Mrs Firren

Mosing - Fy f*n. Det ödet önskar man ingen. Fruktansvärt. Men vad skönt att du kunde prata med henne och att hon kunde möta dej. Förstår mycket väl att de har behov av att bryta upp och börja om. Usch, usch, usch.

• Mrs Firren

Resande - Apropå maten. Läste om nån halvny trend från UK där man ger barnet riktig mat, alltså inte puréer utan rejäla bitar. Baby Led Weaning? Eller nåt liknande. Jag kan för lite för att beskriva hur det funkar, men kolla på det annars, det kanske vore nåt att testa.

• Mrs Firren

Älgen - Okej, ska kolla in LMVs hemsida.

Mosing - Precis vad jag läste häromdagen. Kanske värt att kolla upp till nästa gång. D hade problem med att få ner maten i början, klöktes ofta. 

• Mrs Firren

Åååh Mosing! Nu blir jag alldeles rörd. Hoppas allt går bra. Många kramar!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8