Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Glassgrisen - Det låter som en klockren plan!

• Mrs Firren

Galia - Grattis till bra RUL!

Idag har varit en sån där orosdag som dyker upp ibland. I morse råkade D kicka mej rejält i sidan av magen, precis där moderkakan delvis ligger. Under dagen sen har jag nästan inte känt bebisen trots att jag brukar känna rörelser och sparkar regelbundet under dagen. Oro förstås. Men så ikväll när Mr F kom hem fick jag chans att lägga mej och vila lite (har vabbat idag), då började bebisen äntligen sparka som vanligt. Tack för det! Jag vet ju att det kan variera från dag till dag, men så här stilla har det inte varit förut sen jag började känna mer regelbundna rörelser.  

• Mrs Firren

Hm, för att väga upp bebissuget i tråden får jag väl erkänna att jag aldrig varit speciellt bebissugen. De pyttesmå lockar inte direkt. Däremot tycker jag att det blir riktigt roligt när de blir några månader. När jag tittade på Ds bilder från första året för nån vecka sen märker jag en total annan känsla hos mig själv från det att han blir runt tre-fyra månader. Så det ser jag fram emot med nästa bebis!

• Mrs Firren

Hej Tessan S - Känner igen dej också! Har för mej att vi jagade de första plussen samtidigt.  Har nu en son född dec-08 och väntar ett syskon i juni. /Fd Mrs Fisk

• Mrs Firren

Glassgrisen - Jag hade också en riktigt bra förlossning förra gången, mycket smidig och rätt snabb, så jag hoppas att det kommer flyta på i samma stuk nästa gång även om det inte finns några garantier. Jag tränar mentalt för att det ska bli samma igen iaf.

• Mrs Firren

chiqita - Jag inbillar mej att det är precis som Cilla säger - man vet vad det handlar om och har lättare att hitta fokus när man väl är där.

Själv tycker jag det är lättare att riktigt träna andning, fokus och avslappning när jag verkligen avsatt en tid som är min och jag kan träna i lugn och ro. Jag kör kanske 20-30 min innan jag ska gå och lägga mej för då brukar jag också har en del sammandragningar. Ibland på morgonen vaknar jag också före de andra och på morgonen brukar jag få sammandragningar också så då brukar jag passa på att träna. Annars är det svårt att hinna med och att riktigt få ro på dagarna tycker jag.

• Mrs Firren

Uff, jag blir alldeles matt av att läsa om krystningar i 1 h och mer. Det är så lång tid att jag inte kan förstå hur jobbigt det är. Med D tog krystningarna nio minuter vilket känns alldeles lagom. Jag har beställt samma förlopp till nästa gång.

• Mrs Firren

Barbabok - Oj, det var rackarns vad lågt du låg på järndepåerna. Bra att Hb:t var bra iaf. Jag vet inte vad normalen är för ferritinet men till mej sa BM att de rekommenderade tillskott om man låg under 60. Jag hade jättehöga värden på båda två men hade ätit piller hela året innan eftersom jag tyckte jag var så trött. Ska ta nytt prov nästa besök. Ska bli spännande att se vad det landar på.

IdaVi - Hoppas din mamma repar sig snabbt trots komplikationerna. Alltid jobbigt när det blir extra strul som man inte räknat med.

chiqita - Sådär är min mage också! Skitstor jämfört med förra gången. Var ska det här sluta?!

Anledningen att jag tränar så mycket meditation och mindfulness är att jag är så jäkla skraj för ryggbedövning och verkligen inte vill ha lustgas som jag tidigare mått dåligt av. Det funkade jättebra förra gången utan nån bedövning så jag tänker att jag vill skapa de bästa förutsättningarna för att köra på samma metod igen. Samtidigt som jag tycker det är häftigt att det faktiskt funkar så bottnar det i slutänden i att jag är skraj för att nån joxar runt i ryggen på mej...   

• Mrs Firren
    cilla67 skrev 2012-02-27 11:24:37 följande:
    Gullet, vi kör ståbräda (storebror är 3 år) men tänkte till våren komplettera med en sån cykelvagn som man också kan köra som barnvagn. Det kanske kan vara nåt att fundera på?
    Gullet - Vi kommer köra samma lösning som Cilla skriver. David kommer vara 3½ när syskonet kommer i juni. Sen har vi en sulky till D när båda två behöver åka.
  • Mrs Firren

Kasperina - Vad bra att du känner mer symtom! Det lovar gott.

Glassgrisen - Jo, det verkar himla vanligt med eksem och andra utslag. Jag får nog säga att vi är väldigt förskonade av utslag av alla sorter so far. Om D nån gång har en enstaka prick så är det ovanligt. Därför blev vi så paff för nån månad sen när han fick nässelutslag på benen, de kom verkligen från ingenstans. 

I helgen ska Mr F och jag åka bort själva och lämna bort D till farmor över natten för första gången. Jag vet inte vem som är mest nervös, jag eller farmor. Det är bara lör-sön så det kommer säkert gå bra. Jag intalar mej det hela tiden iaf. Det ska bli helt ljuvligt att åka bort själva iaf och bara umgås vi två.     

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8