Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sigge - Jag är östgöte så jag minns definitivt JJJ.  Åh, vad de var bra!

• Mrs Firren

Asap - Stort steg att ha ett sittade barn och jag förstår att hon är supernöjd.  Jag minns så himla väl när vi bytte med D, när vi sen vände honom framåt och när han slutade sova i vagnen. Det blev liksom väldigt tydligt när det blev dags för nästa steg.

• Mrs Firren

Barbabok - Bläk för halsbränna, hoppas riktig medicin kan hjälpa till. Jag har också haft ordentliga känningar sen igår kväll. I morse funderade jag på om det var magsjuka egentligen men det lutar åt vanlig hederlig halsbränna. Var på Apoteket idag och laddade upp med Gaviscon som första insats.

Idag har jag gått in i v 21 och jag har knappt tänkt på det på flera dagar, så förra veckan gick fort. Bra.  

• Mrs Firren

Siggepigge - Nja, inte riktigt så bred östgötska men ibland så.

Syster Norr - Tradigt med rejäl foglossning. Även om du har lika ont hemma som om du vore på jobbet så har du ju iaf möjlighet att vila hemma emellanåt. Hoppas att det blir bättre när du skippar dammsugningen.

Här har det också dykt upp lite känningar i framfogen. Misstänker att det är för att jag suttit på förhårda stolar, för länge på bibblan. det är värst när jag reser mej upp och försöker komma igång. Känns lite surt att en sån grej ska utlösa det onda eftersom jag knappast kan undvika det heller.

I natt har jag sovit nästan 12 h! Gick och la mej på sängen "för att vila" vid sexsnåret. D kom och kollade till mej med jämna mellanrum så jag somnade väl inte förrän han gick och la sig vid sju. Sen sov jag ovanpå täcket till 21 och sen kröp jag ner i sängen och fortsattse sova.Det blev morron kl 6 även om jag varit vaken sen 5 och legat och dragit mej. Supersuperskönt alltihop. Det gör förhoppningsvis att jag pallar dagens vabbande.   

Hoppas alla får en bra fredag!     

• Mrs Firren

Cilla - Hm, kanske ska kolla på ett sånt bälte. Såg att de hade den braiga varianten på hjälpmedelscentralen här i stan för inte många pengar. När D låg i magen minns jag att jag testade ett sånt och jag tyckte det var kanon, bebisen därmot protesterade vilt så jag slutade använda det. Kanske värt att testa den här gången.

• Mrs Firren

Kastar in en fråga och hoppas Stockholmarna har nåt tips. Jag ska ner till Sthlm om en vecka och skulle behöva utöka garderoben av mammakläder. Här i stan finns bara HM och PoP vilket känns lite begränsat. Jag vet att det finns mycket på nätet men jag provar gärna live innan köpet. Finns det några bra mammaklädesbutiker riktigt centralt? Jag kommer till Centralen och ska sen ta mej till Skanstull där jag ska sova hos en kompis. Finns det nåt schysst ställe på vägen som är värt ett besök? Behöver XL el stl 46, stor L kan funka också.

• Mrs Firren

Galia - Tack för tipset! Ska kolla upp det.

• Mrs Firren

Tack för alla butikstips! Får se hur det går med den lilla resan, just nu är jag f*n sjuk som en man så jag hoppas det går över till helgen som kommer.

• Mrs Firren

tiidjej - Sök bland trådarna på FL-forumet. Jag har ganska nyligen läst en tråd som innehöll mängder med boktips om att få syskon. Har inte kvar länken tyvärr.

• Mrs Firren

asap - Vi har i princip allt till bebisen.

Chiqita - Ja, det är jag som tjatar om mindfulness.  Ha ha, somna under meditationsträningen händer, ja. Jag tränar andning på samma sätt med den enda skillnaden att jag inte andas ut i tårna utan "där bebisen kommer ut". Tränade på samma sätt förra gången och det var därför jag sa att jag praktiskt taget "andades ut bebisen". För mej funkar den bilden bra eftersom jag ser framför mej hur jag står upp större delen (som förra gången) och bebisen ska ju då neråt och ut. Klockrent i mina ögon, men huvusaken att man hittar det sätt som funkar bra för en själv. Det finns en del material som riktar sig speciellt mot graviditet och förlossning men i princip funkar det på samma sätt så det borde inte göra skillnad. Jag köpte en liten bok med CD om just förlossningen förra gången. Jag tyckte boken var bra men hade ingen nytta av CDn, jag kör bara efter Schenströms bok + CD (Mindfulness i vardagen), det funkar för mej. Ska kolla om jag hittar förlossningsboken+CD:n hemma så skulle jag ev kunna scanna in och maila dej, om jag hittar grejerna och om det inte är alltför många sidor.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8