30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Glass - Grattis till v 30! Inte långt kvar nu.
Glass - Grattis till v 30! Inte långt kvar nu.
Vi började köra Ceridal förra året efter tips från er tjejer. Vi använder det fortfarande.
Billabong - Mot torra händer kör jag med fet salva typ Ceridalen och så har jag såna där fina vita tygvantar som finns på Apoteket. Jag kör en sån behandling på kvällen när jag ska lägga mej och så sitter vantarna kvar över natten. Slipper torrhet och framförallt självsprickor på händerna. Lovely!
Syster Norr - Men fy farao vad ni råkar ut för grejer! Hur gick det med taket, kunde ni ta det som en reklamation sen så att ni slipper stå för nån kostnad? Riktig, riktigt tråkigt när såna där grejer dyker upp. Hade ni gjort badrummet själva eller var det en firma som gjorde det? Hur länge har ni bott i huset? Förstår att det är riktigt tungt att både tvingas göra om och att ta kostnaderna för det.
Glassgrisen - Vad jag minns så använde vi en bråkdel av allt vi hade till D när han var bebis, men han kräktes sällan och var allmänt lätt att hålla ren. Men det varierar ju mellan olika barn, så när nästa kommer så känner jag att det kan bli hur som helst, att det inte går att förutse hur mycket kläder som går åt. Jag har en tanke om att ge bort en del grejer till svågern och svägerskan som ska ha sitt första strax efter oss, eftersom vi inte kommer hinna använda allt. Men samtidigt vet man ju inte om man får en kräksbebis...
På torsdag ska jag till BM igen, första besöket på en månad. Antar att det blir vägning, bt-koll och magmätning. Ska bli spännande. Speciellt blodtrycket ska bli intressant att se om det börjat klättra uppåt än. Jag räknar ju med en sjukskrivning på slutet, precis som förra gången.
Resande - Gräsligt att vara sjuka så där länge och speciellt om det bara blir värre. Har ingen pejl på medicinerna tyvärr. Krya på er!
Intressant att du hade lägre Bt med andra barnet. Det inger hopp!
chiqita - Oj, ska lillebror titta ut tidigare månntro? Går du på kontroller, jag tänker fler kontroller än de vanliga, att du liksom står under utökad uppsikt? Eller anses du ligga inom normalspannet trots alla sammandragningar?
Kasperina - Härligt att se dej här igen!
IdaVi - Jättekul att det gick så bra med inlämningsuppgiften. Jag kunde inte låta bli att "gilla" din kommentar på FB där du nämner mamma.
Hm, det var nåt jag tänkte att jag skulle fråga i tråden men det flög visst sin kos. Återkommer ifall frågan dyker upp igen. Hm, vad kan det ha varit för nåt? *funderar*
Har precis kommit hem från BM och allt såg bra ut. Framförallt är jag glad över att vikten låg samma som vid inskrivningen, glukosen var låg och blodtrycket det lägsta hittills, 120/75. Magens mått var bra och hjärtljuden tydliga. Kan inte bli bättre.
Och så fick jag hem foldrar om amning och om vistelsen på/kontakten med BB. Herregud, vad ska jag med det till?! Innebär det att vi ska få en bebis?
V 24 i morgon.
Kasperina - Jag hade inte ondare i magen i början, men nu tycker jag det kan göra ont till och från ganska långt ner. Vet dock inte om det är växtvärk eller nån annan sort värk. Ligamenten nedtill känner jag av ofta. Aj aj för att nysa. BM sa igår att generellt verkar det vara så att folk har ondare av andra graviditeter än den första, så det är väl bara att leva med antar jag.
Barbabok - Viktökning, ja hur kan det komma sig? Faktum är ju att jag har ganska många kilos övervikt redan från början vilket tydligen kan göra att man inte ökar så himla mycket. Jag gick "bara" upp 10 kg förra gången och det försvann på nån vecka.
Mosing - Åh, vad skönt att du är inne på sluttampen. Förstår att det är tungt som attan. Vad bra att du kan jobba hemifrån! Ska du jobba fram till BF eller får du lite "ledigt" innan dess?
Kasperina - Det är säkert olika hur mycket värk man har och jag har full förståelse för att du är less på de första veckorna. Hoppas nu verkligen att det går vägen den här gången!
Chiqita - Packa väskan... *drömmer* Hoppas allt är bra hos BM.
chiqita - Så de väntar en hel vecka med uppföljande kontroll vid uvi? Kan du testa egenbehandling med tranbärsjuice eller nåt för att se om det blir bättre? Visst är det väl tranbär man brukar tipsa om att man ska dricka? Bra ändå att du fick lugnande besked om att allt är normalt med känningar långt i förväg.