Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stort grattis Ela! Spännande.

• Mrs Firren

Vad glad jag är att se dej här Persefone.

//Smygläsar'n som smyger ut igen

• Mrs Firren

Puchahontas - Jag tar dej på orden och tittar in här och säger "hej". Jag är alldeles nyplussad sen 16 h tillbaka så jag antar att jag borde ligga lågt om jag vore smart. Men jag tänker att om det nu tog 11 mån att få till det där jäkla plusset så tänker jag omfamna det med hull och hår redan från början. Och tar det slut om ett tag så får vi ta det då. Nu ska vi ha syskon iallafall.

Frk Kanin - Grattis grattis!

• Mrs Firren

Tack tack alla snälla!

Johanna 35 skrev 2011-03-22 02:31:33 följande:

Fisk - grattis igen och roligt att se dig här! På jobbet brukar vi ha den inställning; vi tar ut alla segrar i förskott för att iaf få fira dem minst en gång.

Haha, det är ju precis så man ska tänka!
  • Mrs Firren

Frk Kanin - Vad roligt med UL! Skönt att få bekräftat att det är nåt därinne.

Fiolina - Ja, det är faktiskt i princip samma cykel som med David, två veckor tidigare tror jag. Så det ska nog helt enkelt vara decemberbarn i den här familjen. 

Johanna - Absolut knäppaste tipset jag fick förra omgången (med D) ang kramp i benen var att man skulle lägga bestick, typ matkniv/gaffel, i sängen. Förvånad  Flera garanterade att krampen försvunnit och aldrig kommit tillbaka... Jag är mycket skeptisk, men å andra sidan skulle jag förmodligen testa om det krävdes eftersom jag är lite förtjust i alternativa metoder. Men som sagt var, jag är mycket tveksam till om det hjälper.

• Mrs Firren

Johanna - Om jag minns rätt så skulle besticken vara av metall (rostfritt stål är det väl man har?) och så kunde de ligga under lakanet. Tror jag det var. Man behövde inte alls ha många, en el ett par stycken. Måste erkänna att jag lyssnade med ett halv öra så jag kan minnas fel. Bananer och att sträcka på foten och benet vid krampen låter på flera sätt vettigare.

• Mrs Firren

Fio - Bra tajmat. Jag hade för mig att era kommer ha födelsedag tätt inpå. Bra att du byter BM oxå, sånt där måste verkligen klaffa tycker jag.

Lycklig - Bra att du oxå byter. Precis som Marge säger så är det ju jätteviktigt att du har en BM som du kan lita på. Heja dej.

Vi har oxå fått otroligt mycket ärvda kläder till D från några kompisar och det är faktiskt bara hela och ofläckiga grejer så vi tycker det är kanon. Det är ytterst sällan som jag handlar till honom för att han saknar nåt. Det ska vara typ skor el nåt ytterplagg. Jag tycker det är kanon eftersom jag inte är sådär jätteförtjust i att shoppa...

Just kläderna har jag haft lite ångest över ifall det inte skulle bli några syskon. Tänk om vi hade behövt ge bort allt utan att få använda dom igen. Jättetråkigt verkligen. Men nu slipper vi förhoppningsvis det.

Och sen har vi det nog som Cissi säger, knappt några fläckar som inte går bort. Det är ytterst sällan som det blir fläckar kvar trots att D kan vara rejält grisig med både det ena och det andra. Men jag vet inte riktigt vad vi har för magic för att undvika fläckar. Nä, jag tror att vi bara tvättar när korgen är full, inget annat. *funderar*

Johanna - Jag är med dej, klart syskonet kommer få ha samma grejer - vad det än blir för sort. Men jag förstår verkligen inte varför småbebisar ska ha hål i öronen eller rakat hår. En mild kulturkrock.

• Mrs Firren

Jag funderar på det där med BM. När är det man brukar ha inskrivningen? Typ v 11-12 nånting väl? Alltså jag väntar gärna så länge som möjligt så det är ingen brådska. Å andra sidan kanske jag ska maila och fråga så att vi har koll på mitt blodtryck redan från början. *tänker tänker* Min BM är superbra och jag gillar verkligen henne så det ska bara bli roligt att få komma tillbaka.

Nån mer som har högt blodtryck?

• Mrs Firren
    malinkat skrev 2011-03-24 08:52:29 följande:
    Mrs Fisk, jag har normalt på gränsen till för högt BT, får tex inte äta P-piller därför. Det lustiga var, att under bägge graviditeter har blodtrycket varit perfekt! Megakonstigt
    Strange. Men superbra!

Jag mailade iaf min BM efter förra inlägget och nu ringde hon precis. Jag ska dit nästa vecka så att vi får ett startvärde på Bt:t så här i början.

Och så fick jag tid för inskrivning i början på maj. Förvånad Och där tror jag att poletten precis trillade ner. Vi ska bli flera. Wow. 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8