Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

chiqita - Skönt att kunna jobba lite ute igår. Man mår ju extra bra bara av att få frisk lust och använda musklerna lite. D och jag var också ute igår och fixade lite på vår gräsplätt - klippte ner buskar och rensade lite rabatter. Lagom nivå kände jag. Idag ska vi gå till skogen och plocka ris och sätta fjädrar i. D tyckte det var festligt att vi skulle plocka ris - sånt äter man ju. Men jag förklarade att det är pinnar som kallas så.

• Mrs Firren

chiqita - Hoppas du slipper vänta alltför länge till!

Resande - Visst är det lite festligt att komma ihåg datumet. David är också gjorde gårdagens el dagens datum.

IdaVi - Nä, vad trist med en ny sjuka. Jag höll på att få skrämselhicka av samma grej i lördagskväll när D vaknade och var tokledsen och satt och klöktes i sängen. Hann tänka "Magsjuka?! No, no,no." men sen verkade det bara vara snor och slem som fastnat i halsen. Hoppas lillkillen piggnar till snart. Antar att det blir penicillin, eller? Jag tycker det är lite blandade bud ibland med penicillin, även för småbarnen - ibland får vi det snabbt som attan och ibland ska allt läka ut av sig själv. 

• Mrs Firren

IdaVi - Läkarna ska inte kolla er andra då? Jag tycker jag har hört att man ibland kollar hela familjen ifall det är nån annan som egentligen bär på smittan. Att få flera omgångar halsfluss efter varandra låter ju inte bra.

• Mrs Firren

Resande - Fasiken vad jobbigt med konflikter av den där sorten. Förstår att du blir knäckt. Har tyvärr ingen input att komma med, men vi upplever precis samma grej då och då. Hoppas att ni kan få en bättre hämtning och eftermiddag tillsammans. Kram!

• Mrs Firren

Alltså, jag funderar på en grej. Jag har normalt ganska låg kroppstemperatur, 36,3-36,6. När jag plussade låg jag på 37,0 precis i början men sen gick jag ner till vanlig temp. "Överallt" tycker jag att jag läser att gravida ligger 0,5-1 grad högre än vad de gör i vanliga fall. Det stämmer ju inte på mej direkt. Idag har jag dessutom rejäl undertemperatur, vilket jag får då och då. Symtomen blir desamma som vi hög feber - frusen, öm i kroppen, trött, ibland frossa. Nu har jag 35,7 och som lägt har jag en gång haft 35,2. Då var jag inte katig. Är det nån som känner igen det här med låg kroppstemperatur, även vid graviditet? Jag läste lite på 1177 men kom fram till att normalspannet för kroppstemperatur är väldigt brett och att jag trots allt hamnar inom det.. 

• Mrs Firren

Tack för input om kroppstemp! Skönt att höra att fler legat lågt.

Galia - Jo, jag tror att jag är gravid.  

Eshack - Nä, jag ligger högt i bt så det stämmer inte i den här kroppen iaf. 

• Mrs Firren

Glass? Funkar alldeles utmärkt som second breakfast just idag. *äter upp det sista i byttan*

• Mrs Firren
    Glassgrisen skrev 2012-03-30 13:55:16 följande:
    Man heter ju inte Glassgrisen utan anledning .

Jag äter egentligen glass väldigt sällan men igår var det det enda jag kunde tänka mej till middag... Skäms  Och idag blev det alltså frukost.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8