Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Glassgrisen - Nu när jag tänker efter så startade faktiskt allt pang bom här förra gången också. Vi hade varit på förlossningen för kontroller, CTG osv på kvällen och kom hem 23.30. Inget tydde på att det var på G. Kl 02 drog de första värkarna igång...

• Mrs Firren

Chiqita - Håller tummarna för att lillebror kommer under dagen! Lycka till!

• Mrs Firren

Stort, stort grattis Chiqita! Underbart!! Han är så fin!

• Mrs Firren

Här är en till som är less. Och jag är bara i vecka 30... Tror det har att göra att man varit så himla länge i bebisverkstan och så nu är det ännu mer väntan, plus att att jäkla sjukor gör att orken är i botten. Nä, snabbspolning vore helt okej faktiskt.

Glassgrisen - Jag är nog som dej och har väldigt svårt att se bortom BF. E kom väl ettpar veckor tidigt så jag kan förstå om det känns länge att vänta flera veckor till. D kom på BF -2 och jag har ställt in mej på nåt liknande den här gången. Är rädd att jag kommer bli rejält deppig om bebis går över tiden. Vill inte.

Barbabok - Snart har halva april gått iom påsk och sen är bara sex veckor kvar för dej. Kram.   

• Mrs Firren

*stoppar huvudet i sanden och ser inga plustecken i asaps inlägg*

• Mrs Firren
    Barbabok skrev 2012-04-03 21:36:12 följande:
    Tack Firren, jag väljer också att hoppa över ett visst inlägg! Alla plus är inte av godo

Nope.
  • Mrs Firren

Oj, hade missat de sista fyra sidorna... Tur man inte har så mycket att göra mitt i natten.

Hej hej Snuppis! Då ligger vi nästan lika. V 31 här sen 15 min.

Chiqita - Låters om om ni fått en bra start hemma med undantag av läckande boobs och skrikande storasyster.

IdaVi - Hoppas nu att din mamma snabbt blir bättre på sjukhuset. Förstår att det kan vara lätt att få katastroftankar när man läser om liknande fall som inte gått bra. Kram.

Galia - Hoppas du kan landa i kejsarsnittsbeslutet. Jag har flera kompisar som tyvärr drabbats av det du beskriver som följder efter stooort sprickande och det är ingen hit direkt. Min mamma lider av samma problem men av andra orsaker. Jag kan förstå din besvikelse (för jag skulle känna på samma sätt) men alternativet känns mycket värre.

Kasperina - Grattis till v 12. Det är långt. Håller tummarna för att allt är ok nästa vecka och att du slipper fler blödningar.

Själv sitter jag mitt i natten och mår illa som ett as. Fixar inte att ligga ner. Knaprar diverse magmediciner och tog precis en Losec till och hoppas att illamåendet lägger sig så att jag kan sova ettpar timmar. I morgon ska jag åka och bunkra starkare piller. Bläk. Och förkyld är jag igen. Det är löjligt, men så är det. Och så ska vi vara under samma tak som svårmor i några dagar... Vad är väl en bal på slottet?  

• Mrs Firren

Chiqita - Har sett fram emot din fl-berättelse men man vill ju inte tjata. Ska genast läsa!

• Mrs Firren

Chiqita - Superhärligt att läsa! Jag blir alldeles rörd och beställer genast nåt liknande för egen del.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8