30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vad roligt att höra om alla barn som liknar/inte liknar varandra och föräldrarna. Tack för att ni delar med er!
Tessan S - Förstår att det känns skönt att få UL överstökat, det är ju en stor milstolpe att passera. Hoppas allt går bra.
Resande - Jag ammade i 9 mån och sen dröjde det ytterligare 2-3 mån innan mensen kom igång. Jag hann fundera mer än en gång vad som var på gång... Knepigt att det inte kickar igång när man väl går och väntar. Hoppas det löser sig av sig själv snart.
Här verkar graviditeten vara på väg in i en ny fas, den med förvärkar. Jag är så himla glad över att jag bloggade ordentligt förra graviditeten för igår satt jag och läste hur allt var då, och jag inser att båda graviditeterna är väldigt lika so far. Förra gången hade jag förvärkar nedtill i magen och känningar i ryggen sista veckan innan det satte igång ordentligt. Vi får väl se om det blir samma den här gången. Känns spännande att vara på målrakan.
Var hos BM idag och allt var bra. I helgen när det var så varmt svullnade fingrarna en del så jag var tvungen att ta av ringarna men idag kunde jag ta på dem igen. Det känns skönt och lite häftigt att jag faktiskt inte svullnat nåt än. Jag mår bara bra och otroligt tacksam och glad för varje dag som går i positivt tecken. Jag trodde jag skulle ha mycket fler krämpor och må mycket sämre med andra graviditeten men peppar peppar...