Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

zazz - Välkomman!

Asap - Det är säkert som du säger, både personligheterna hos respektive barn, föräldrar och varje familjs situation i största allmänhet som påverkar upplevelsen. Hur som helst ska det bli väldigt intressant att se hur det blir framöver, det känns inte som att det går att förutse. Men räkmackebebis beställd!

• Mrs Firren

Chiqita - Wow, jössös vad bra jobbat!

zazz - Jag är 36. Har en 3,5-åring och ett syskon på G med BF 14/6.  

• Mrs Firren

Barbabok - Jag fick mitt band mellan överläppen och framtänderna kapad när jag var sex ,sju år. Tandläkaren gjorde det och sydde ett stygn. Jag hade jättstor glugg mellan framtänderna som tydligen skulle åtgärdas. Själva åtgärden gick snabbt och jag minns den som smärtfri, aldrig nåt problem alls.

Glassgrisen - Nope, ingen bebis. Jag håller på att mentalt omförhandla min bortre gräns (midsommar) ifall det går längre än så... David kom två dagar tidigt och nu har vi BF på torsdag. F*n det är snart! Senast i går fick jag känslan att bebisen gott och väl kunde stanna i magen ett tag till för jag var så förbannad på min kära man. Men idag är jag lugnare och bebisen är välkommen.

• Mrs Firren

Å ena sidan är Sveriges fotbollsmatch dålig för hjärtat, å andra sidan får jag en jäkla massa förvärkar... Kanske ska hålla ut ett tag till.

M73 - Stackare!

• Mrs Firren

Galia - Nope, ingen bebis. Däremot blev det en hel del förvärkar för jag var så sabla förbannad igår kväll, delvis pga av fotbollen men mest pga av andra grejer. Lite lustigt hur bebisen reagerar på mitt humör och håller låda, vilket ger förvärkar. Men sen - inget mer.

Ställer mer och mer in mig på samtal på måndag på spec.mödra om ev igångsättning. Nån som har erfarenheter av igångsättning och vill dela med sig av plus och minus? 

• Mrs Firren
    asap skrev 2012-06-12 14:50:01 följande:
    Sms i all ära, men det viktigaste är väl att man loggar in på fl och berättar hur långt det är mellan värkarna och när man tänker åka in. Svärmor, schmärmor, det är ju vi härinne som måste veta!
    Precis!

Apropå det Blomster (för jag antar att du läser i tråden) så litar jag på att du kan vara min sms-kompis även den här gången. Jag har fortfarande inte uppgraderat mitt telefoninnehav till en smartphone, men jag har börjat tänka på saken iaf.  
  • Mrs Firren

Tack för synpunkter på igångsättning! Ska bli spännande att se om det går så långt.

Chiqita - Tack för länken! Spännande. Men fasiken, tio minuter på varje punkt... det fixar inte mitt tålamod. Får se när jag blir riktigt desperat.

Har en natt med förvärkar. Det kändes i ryggen, höfterna och ljumskarna när jag låg i sängen. Hade några enstaka förvärkar som var alldeles för utspridda för att vara spännande. Nu när jag sitter i soffan är det kolugnt igen. Har iaf kunnat sova fram till kl 3, alltid nåt. Har fyllt på lite nödmat i magen så nu är jag nog redo för sängen snart igen.   

• Mrs Firren

Sådär, nu är länken skickad till Mr F med uppmaningen att han ju kan kolla in länken ifall han är less på mina humörsvängningar.

M73 - Ja, några dagar till, tills alla är friska och o-snoriga.

Resande - Låter bra! Hoppas på en repris till natten.

Chiqita - Till mig sa naprapaten när jag hade ont precis där, att jag förmodligen bar barnet på vänter arm (högerhänt) och att jag därför fick ont precis vid höger skuldra. Stämde... Han sa också att jag skulle sluta bära. Vilket inte är så lätt med en liten knodd. Så Resandes råd med träning är ju det enda vettiga, och att emellanåt byta arm du bär H på. Och så massage på ömma punkten!     

• Mrs Firren

Galia - Kanon att allt såg bra ut hos BM. Häftigt att känna bebisen så där. Jag läste nånstans (Att föda?) att bebisarna ofta ligger med kroppen på vänster sidan för att musklerna i livmodern löper så. Vet inte riktigt hur det funkar, men jag köper det för här ligger bebisen på vänster sida 90 % av tiden.

M73 - Juli!? Jössös, de hade ju lika gärna kunnat säga "nästa år"! Hoppas verkligen du slipper det.

Här hoppas jag att nattens omgång med förvärkar var en teaser inför kommande natt. BF i morgon.   

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8