30+ som väntar/har fått syskon, del 8
asap - Japp, hängde på stationen från halv två till kvart över två ungefär. Är ju superspännande med alla tåg.
asap - Japp, hängde på stationen från halv två till kvart över två ungefär. Är ju superspännande med alla tåg.
asap - Ja, mitt intresse för tåg är väldigt sparsamt. D däremot är fascinerad. Fast det fanns ett par år när jag kunde mycket om tåg och tåghistoria när jag jobbade på järnvägsmuseet här i stan som guide. Nu är allt bortglömt...
Mosing - Jössös! Men det är häftigt vad olika alla är.
Sarahkka - Hoppas att era nätter blir bättre snart!
För egen del märks det idag att det varit varmt och Stella är extra törstig, hon har velat amma väldigt ofta under dagen och kvällen.
I morgon far vi på semester i tre veckor. Det blir Västkusten som vanligt. Det ska bli jätteskönt med miljöombyte men som vanligt bävar jag lite för att dela tak med svärmor. Ja ja, det löser sig. Ingen anledning att ta ut konflikterna i förväg.
Ha det så gott allihop!
Vad kul att så många gillar Järnvägsmuseet! Senast vi var där var det familjedag så vi passade på att åka ånglok - det var häftigt!
Ela - Ska fundera på nåt mer bra stopp längs E4:an genom Gästrikland/Hälsingland. Blomsteröga kanske har pejl på nåt mer norrut?
Vad roliga ni är med era Systembolagskunskaper. Det är lustigt vilka obetydliga detaljer som biter sig kvar i hjärna ibland. Jag får flashbacks från min korvpackardagar ibland, inte lika roligt dock.
Elsis - Skönt att redan på Västkusten, utan svärmor. Ibland får jag för mig att de som bor här måste ha semesterkänsla jämt på sommarhalvåret.
Det är lite som när jag kommer till Spanien eller England att det känns som om det är semester i luften, på nåt konstigt sätt. En allmän ledighetskänsla liksom. Fast jag förstår att det inte är så får de som bor där.
Chiqita - Vad roligt att det händer grejer! Även om det går fort framåt i utvecklingen så är det ju jättekul.
Här håller jag också på att fascineras över hur fort det går, sex veckor i går. Men samtidigt är det jätteskönt att det händer grejer och att man verkligen kan se att utvecklingen går framåt från vecka till vecka. Med David tog ju allt mycket längre tid så jag är jätteglad att Stella, än så länge, utvecklas fort.
Även om D i slutänden blir som alla andra barn, mer eller mindre, så skulle jag vara glad om vi slapp samma utredningskarusell med S...
Ela - Kolla in det här stället för en ev paus. Utomhus iofs men kanske ok en fin dag. Kanske lite väl långt norrut oxå. http://www.trolskaskogen.se/default.asp
Ela - Om ni åker gamla E4:an förbi Gävle är det nära till Källviks gård där det finns traktormuseum, får att hälsa på, lite leksaker utomhus och ett café. http://www.kallviksgard.se/
Vi har varit där ett par gånger och slagit ihjäl nån timme.