30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ni som har större barn som sitter framåtvänt, är det nåt speciellt man ska tänka på när man köper sån stol? Har ni några tips? Jag funderar på att köpa begagnad, hur har ni gjort?
Ni som har större barn som sitter framåtvänt, är det nåt speciellt man ska tänka på när man köper sån stol? Har ni några tips? Jag funderar på att köpa begagnad, hur har ni gjort?
Tack tack för synpunkter!
I vår bil sitter D fortfarande rätt okej bakåtvänd, men i farmors bil slår han knäna i hakan snart och huvudet är på väg för högt upp över stolens kant. Han är för lång helt enkelt, så där behöver han en ny stol.
Cilla - För David räcker ett paket blöjor en månad ungefär. Nu är ju inte David där heldagar men jag tror de byter en eller möjligen två gånger. Han går 9-14.
Vad avis jag blir på er med barn som vill åka med. David vill alltid dra själv. Vilket ju är bra på ett sätt, men hysteriskt irriterande när man vill skynda sig lite och därför tänkt dra barnet på snowracer/pulka...
PW - En vinnande design trots trasigheten.
Här har vi en ny situation i familjen, mest för David. Stella tar sig nu runt nästan överallt och denna vecka även framåt vilket har resulterat i att David inte får ha leksakerna i fred längre. I morse kraschade hon för första gången ett av hans torn av klossar och tar även bitarna. Illa illa enligt David. Det ska bli spännande det här!
Asap - What! Inte nog med utvecklingsfas för den minsta - ska den stora anpassa sig också och krisa för det!? Det har ingen berättat förut.
Hörrni, jag måste fråga. Vi har ett nytt konfliktområde här hemma - mina och dina saker. Stella är rörlig och når allt som ligger på golvet, ibland är det Davids leksaker. Hon kan ha fått fatt i något som är Davids leksak eller nåt som inte alls är hans men som han vill ha. Det är just problemet - att David tar leksaker från Stella.
Jag tycker det är fel att han bara ska kunna ta saker från henne, vare sig det är hans saker eller inte. I dagsläget vill han ha prylen och tar den, hon kan inte göra så mycket åt det. Just nu säger inte Stella ifrån men det kommer en dag när hon kommer protestera och jag vill stämma i bäcken.
Jag säger till David att han:
- Får vänta tills hon lekt klart med just den grejen.
- Kan ge henne någon leksak som hon får ha, om hon fått tag i något han är rädd om.
- Får hitta något annat att leka med, en liknande sak eller helt annan.
Hur gör/har ni gjort som upplevt samma situation?
Tack snälla för att ni delar med er! Då fortsätter vi på inslagen väg.