Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia - Åh, har ni en portal till en annan strumpdimension i ett vanligt rum? Vi har våran portal i tvättmaskinen.

Trist med strumpan dock, men den dyker säkert upp när du minst anar. Är den inte i byxorna? 

• Mrs Firren

Resande - Det kan säkert vara en kombination som du säger av mer mat i magen och upprätt läge, för det verkar inte komma upp lika mycket om hon ligger horisontellt. Ska tänka på det framöver. Tack för tipsen!

• Mrs Firren

Chiqita - Vad kul med intervju!

Jag är rätt oerfaren på barnkalas men jag har sugit åt mig tips från andra päron. Jag gillar verkligen utekalas, det är vår/min grej. Nån körde kalaset på fm för då var barnen piggast. Nån annan sa "lika många barn som antalet år", så fyra år = fyra barn. 

Här har S fått första veccinationen idag och nu hade hon 39 graders feber. Hon fick en Alvedon nyss och så hoppas vi på en okej natt. Släktkalas i Sthlm i morgon...

Fredagskramar till alla!  {#emotions_dlg.flower} 

• Mrs Firren

Älgen - Jag har för mig D var typ åtta månader när vi började introducera det långsamt, han var inte övertygad från början.

• Mrs Firren

Chiqita - Vad roligt, grattis! Förstår att du är nervös av flera orsaker, så brukar det väl ofta vara när man ska börja nytt jobb. Men superspännande!

• Mrs Firren

*vink vink*

Skriver ganska sällan här men läser allt. Stella blir snart fyra månader och cashar precis in sin andra förkylning. Barnläkaren på BVC varnade oss för att yngre syskon blir sjuka oftare än det äldre syskonet pga förskolebaciller. "Ännu oftare!?", utropade jag eftersom David har snittat på en sjuka i månaden hela sitt liv så han lär snart ha klarat av sina "femtio infektioner fram till fyraårsåldern" som en annan barnläkare pratade om.

Jag tycker det funkar bra med två barn än så länge även om det självklart blir en del frustration för alla - jag tjatar, David gör inte det jag säger och Stella skriker efter uppmärksamhet. Så är det. Men samtidigt är det underbart att se hur D älskar sin lillasyster och alltid är otroligt intresserad av henne och hon samtidigt alltid blir superglad när han leker och pratar med henne. De är för goa!

I morgon ska vi ha dop och vi har rationaliserat rejält och köper in smörgåstårta, vanlig tårta och så hämtkäk på kvällen när det blir släktmiddag hos oss. Vi har varken ork eller tid att fixa i köket utan prioriterar att umgås och ha det mysigt ihop. Det tycker jag är bra nedtaggat. Jag tror det blir en toppenhelg!

Hoppas alla får en bra helg utan alltför mycket sjukor och annat otrevligt. *kram*   

• Mrs Firren

Alltså, jag måste få fråga en grej, jag vet ju att flera här kör med hormonspiral. Jag satte in en sån för en månad sedan. Idag när jag cyklade fick jag känslan av att det liksom stacks där inne, tja inne i slidan om jag ska vara övertydlig. Och nu kände jag efter lite och tycker jag känner trådar som "hänger" där inne. Ska det vara så? Ska man kunna känna långa trådar? Eller ska jag ringa och be BM kolla läget?

• Mrs Firren

Okej. Tack för svar! Då ska jag inte oroa mej. Känns det konstigare framöver så slår jag BM en pling. Är ju nybörjare på det här.

• Mrs Firren

Cilla - Jättebra! Stella var nöjd och glad, David var glad och Mr F och jag blev inte stress-arga. Frid och fröjd! Skämt åsido, det var jättekul att träffa lite släkt och vänner på samma gång och allt funkade kanon. Vi bestämde oss sista veckan att köpa in allt - smörgåstårta, vanlig tårta och middag till kvällen vilket löste allt. Underbart! Så nu är det gjort och det känns väldigt skönt.

Och så kunde S ha dopklänningen också vilket var ett plus. Jag kom ihåg att prova den på henne dagen innan och den satt lite tajt men funkade.   

• Mrs Firren

Inser att jag borde hinna massor med grejer medan S sover två timmar på förmiddagen men jag fastnar i köket framför datorn och surfar, administrerar och dricker kaffe... Skäms

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8