Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nix, ingen firrebebis här. Har iofs varit vaken sen 4 med lite förvärkar men det känns fortfarande mesigt. Har hunnit med ett sista besök hos BM nu på morgonen innan jag blir överflyttad till spec.mödra. på måndag. Ingen äggvita, måttlig viktuppgång, bra bt för att vara mig och bra hjärtljud på bebisen. Det var in och ut på fem minuter.

Ska strax ta mig en välbehövlig förmiddagslur.

M73 - Hoppas du lyckas ladda om de närmaste dagarna. Superjobbigt att gå in i besvikelseväggen och behöva repa mod igen. Förhoppningsvis slipper du gå länge till.

Chiqita - Låter vansinnigt obehagligt och ont med leder som hoppar ur!

Zazz - Hoppas allt är ok på VUL!

Kasperina - Usch för ögoninflammation. Det låter väl tyvärr som en sån där grej som kan dyka upp som ett brev på posten när immunförsvaret är nedsatt. Hoppas att det går över fort.         

• Mrs Firren

PW - Fasiken vad skönt att vikten vickar neråt! Jättebra jobbat med disciplinen.

Här verkar historien upprepa sig, iofs något modifierat. Kl är återigen 4 och jag är vaken för 3:e, 4:e natten i rad. Den här gången klockade jag förvärkar redan i går kväll men tyckte att de var rätt mesiga med undantag för nån enstaka. Gick och la mig vid halv elva och sov ett par timmar innan jag vaknade med ond förvärk och ont i rygg/ljumskar. Somnade och vaknade ett par gånger till med samma onda förvärkar (?) och strax före 4 kände jag att jag inte pallade att ligga kvar längre. Tänkte att: "Kroppen kanske menar att jag ska upp och röra mig lite." Har varit uppe och tassat lite men tyckte allt lugnade ner sig igen, så nu sitter jag i soffan och ska försöka sova lite till. Lika bra det för nu tror jag inte det händer nåt mer den här natten.

Natti natti! 

• Mrs Firren

asap - Ha ha, vad snällt att du tänker på mig. Kvällens förvärkar har redan satt igång så det här bådar gott. I ärlighetens namn har jag sagt till mig själv: "Jag blir inte sur om Sverige förlorar. Jag blir sur om Sverige spelar dåligt."  För jag tror inte de vinner.

• Mrs Firren

M73 - Jag har redan gett upp den kampen. Satsar på att få en Kräfta istället, jag brukar funka bra ihop med såna.

Jag är övertygad om att du hinner före.  När kom de andra två i förhållande till BF? 

• Mrs Firren

asap - Ja, BF var igår. David kom två dagar tidigt så att gå över BF den här gången var inget jag hade räknat med, det fanns liksom inte i min tankevärld. Korkat nog. Nu känns det väldigt osäkert över lag. Även om jag vet logiskt sett att det kan dra igång när som helst så vågar jag inte lita på hur kroppen känns, utan intalar mig själv att inte ta ut nåt i förskott.

• Mrs Firren

Asap - Det blir bra det.

Chiqita - Tack för tummarna.

Natten har dock varit ganska lugn. Idag blir det besök till Ikea och lite andra butiker. David ska vara hos farmor en sväng så får vi lite vuxentid. Lyx.

Hoppas alla får en bra helg!     

• Mrs Firren

PW - Det är bättre, bra kanske t o m. Hon hade fått några provsvar i går som inte visade nånting. Vi får se vad som händer framöver, men igår verkade hon okej.

• Mrs Firren

M73 - Hoppas du får fler värkar framöver!

Sarahkka - Snart dags för dej också ju. Compact living funkar superbra! Jag brukar tänka på att vi, när vi flyttade ut på landet, bodde hela familjen (2 v, 2 b) i ett rum och kök i två år - utan toa och badrum. Det funkade det också, så jag känner alltid att jag inte kan gnälla över litet boende, för det mest funkar när man är tvungen. 

• Mrs Firren

Mosing - Här är jag!

Nu är vi hemma med Stella. Allt var bra med oss, hon fick godkänt av läkaren, suger bra på brösten och mitt bt är okej, så det fanns egentligen ingen anledning att stanna kvar på BB en natt till. Det var skönt att komma hem, lika bra att ta vardagen vid hornen sas.

Jag ska försöka få ihop en förlossningsberättelse framöver i bloggen. Jag kan väl kort säga bara att jag trodde inte att det skulle kunna gå att få en bättre, snabbare och mindre komplicerad förlossning än med David. Men det gick. Sjukt ont förståss men samtidigt väldigt glad och lättad över att det funkade att andas ut den här bebisen också.   

Snuppis - Grattis till bebis!

M73 - Komsi komsi lilla knyttet!      

• Mrs Firren

M73 - Ha ha, känner igen mig i det du säger om att man vill ha ont! Så kände jag med förvärkarna på slutet - f*n jag vill ju att det ska ta fart ordentligt och att det ska göra mer ont, oftare.

Ajdå, att barnvakten är sjuk. Hoppas sjukan är snabbt övergående. Har ni nån plan B annars? 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8