Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jossanjo - Hoppas ni får en fantastisk resa och kan slappa och njuta ordentligt!

Vi 4 - Stackare att du mår så dåligt. Bra att du bestämde dej för att vara hemma nån dag och ta hand om dej själv. Hoppas att det känns bättre efter ordentlig vila. 

• Mrs Firren

Jossanjo - Åh, vilken bra nyhet! Hoppas ni får en riktigt lugn och skön semester.

Resande - Hoppas ni haft en energigivande eftermiddag och kväll och att ni haft trevligt!  

• Mrs Firren

hemulen - Men usch, låter väldigt tungt med sjukan. Hoppas att du piggnar till snart.

• Mrs Firren

Vi4 - Jag ska tänka på dej i em. Lycka till! Skönt att du har fullt upp under dagen, men jag förstår att tankarna snurrar.

• Mrs Firren

Håller med någon här tidigare som sa att det är så roligt att ha flera gravida i tråden! Inte för att vi väntar nån trea, utan bara för att det är så roligt att följa er.

• Mrs Firren
    Piggley Wink skrev 2013-04-14 21:49:10 följande:
    Mandra i 2006-tråden har någon slags kanna man sköljer rent med, ska funka bra på bihålor säger hon. Något du testat hemulen? Hur gör man förresten när man spolar bihålorna i vården?

PW - Låter som en nässkölj. Vi har haft en inköpt på nån hälsokostbutik, hittade en i plast. Jag som inte tål nässpray (får näsblod) tyckte den var kanon.
  • Mrs Firren

Älgen - Jag tycker det låter väldigt vettigt att även pappor kan drabbas av förlossningdepression. Jag tänker på en grej som jag pratade med vår BVC-kontakt om. De gör ju screening av alla mammor runt 10 veckor efter förlossningen, men när hon och jag pratade var vi båda överens om att den där screeningen borde göras igen efter fem-sex månader, för vi resonerade att det var så länge man pallar dålig sömn osv, sen är det tydligen inte ovanligt att mammor blir deppiga (inkl jag). Kanske nåt liknande kan drabba pappor om det inte dyker upp i o m förlossningen? 

• Mrs Firren

Och en fiskpresentation - Upptäckte FL hösten 06 när vi jobbat på första barnet ett tag. Fick sen David i dec-08 och Stella i juni-12.

Här i huset verkar Stella ev ha fått tredagarsfebern. 40 graders feber sen i måndagskväll men i övrigt inga symtom. Och David verkar ha fått sin första släng av växtvärk igår kväll när han vaknade efter ettpar timmar och var jätteledsen och hade ont i fötterna. Massage och värme gjorde det lite bättre. Ni som har erfarenhet av det - är det nåt mer som vi ska tänka på eller som man kan göra för att underlätta? Jag har aldrig haft växtvärk själv, trots att jag är 1,80, så jag känner mej lite handfallen.

• Mrs Firren
    Gladhannapanna skrev 2013-04-17 12:02:02 följande:
    Mrs F: vi gav Alvedon de gånger A haft svårt att sova. Jag hade växtvärk och det är jättejobbigt!

Okej, då ska vi nog ladda upp med det nästa gång det blir en sån kväll. Tack!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8