• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Billabong

Hade ju varit häftigt! En slags dubbel-Noi.
    Nej, det är väl ytterst sällan man sätter tillbaka två ägg vid IVF numera. Däremot vanligt när IVF-tekniken var ny.

• IdaVi

Sara: Precis! Vi fick frågan om vi ville sätta tillbaka 2 embryon. Men det gör de bara på vår klinik om de är av lite sämre kvalitet, inte annars. Så vi har aldrig behövt sätta tillbaka 2 faktiskt

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Tror jag har lite förvärkar.... Men det kan man väl ha några veckor är det värsta *mummel mummel*...

• Milla C

Slänger mig in i "syskon på olika tider på året"-dikussionen med att konstatera att det inte fungerar att ärva så mycket av storebror under bebistiden om storebror är född i oktober och man själv i april. Inte jättebra att ha hellånga bodysar och långbyxor av grövre kvalitet under en rekorvarm sommar som förra - eller för den delen kortärmat och shorts när det är -30 ute... Men nu börjar det "ordna upp sig" eftersom Lucas nu har 86, och den hade iaf Gabriel en stund, så det finns både långärmat och shorts i en salig blandning.

Lena: Inte snällt att tala om förvärkar och sedan försvinna . Du vet ju hur nojjiga vi blir .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • M73

Inressant diskussion om ev treor... jag var helt övertygad om att jag ville ha minst ett barn till men det första året med T har bitvis varit så jobbigt att jag inte är så tvärsäker. Nu, när jag äntligen får lite gensvar från vården om att jag har haft rätt i att hon inte skulle vara så tät känns det något hoppfullare. Nått slags icke-beslut iaf.
    H är vårbarn och T höstbarn så jag behövde ju komplettera en del värmande kläder eftersom med H var det så varmt att hon knappt hade mer än body på sig första månaden.. Nu ligger T minst en storlek före H, de kläderna hon har nu hade storasyrran när hon gick ...

• aigee

Lena: man kan ha förvärkar i många veckor utan att det ändras till riktiga värkar har min bm upplyst mig om.... hoppas för oss båda att det inte dröjer allt för länge dock...

ego: har idag lämnat N i vanlig tid på dagis och sedan varit hos bm (allt ok) och sedan glott på tv tills det var dags för hämtning. Har sett voteringen i riskdagen för avlet av talman.... Mona Sahlin fick läsa alla 347 rösterna en och en.... och peter ERiksson sprätta alla kuvert... suck. sedan blev det votering för 2e vice talman... samma sak.... hihi. nästan lika trist som tvshop... fast intressant att sdkanskidaten bara fick 20 röster.... haha rätt åt dom!!
     imorrn ska jag nog aktivera mig mer. laga mat till kvällen bland annat. kanske skulle man baka något också?!

• aigee

såg förresten att jag idag bara har 14 dagar kvar! Yihaaaaaa!!!!!

• IdaVi

Pyttis: Ja, man kan ju alltid hoppas

Milla: Sorry, inte meningen ju  Har fortfarande förvärkar. Har haft det till och från hela kvällen. Vid ett tillfälle var hela magen sned samtidigt som det gjorde ont.  Men som sagt, det kanske kommer vara så här ett par veckor nu. Usch o fy!

aigee: Ja, jäkla skit! Ska till Bm imorgon, ska bli intressant. 14 dagar!? Vad tiden går fort!

Nu ska jag lägga mig och läsa. Måste upp lite tidigare imorgon för då börjar matsäckstisdag för Ida. De ska äta i skogen varje tisdag, så det ska tas med varm mat och frukt i små söta ryggsäckar

• Piggley Wink

Lena: Hoppas inte förvärkarna tänker hålla på i flera veckor, antingen får de ge sig eller så får bebisen komma ut tycker jag!

Själv fortsätter jag med sammandragningar, känns lite hopplöst faktiskt! Idag började det när jag låg hemma i soffan. Hade varit i skolan på fm, åkte hem vid lunch och lade mig i soffan och pluggade. Efter två timmar i soffan började det Varför? Innan har det ju varit när jag är igång för mycket som det börjar??? Ska till bm imorgon, hoppas hon har nåt bra att säga...

Kom på för en stund sen att det är föräldramöte på förskolan imorgon, maken är i Sthllm men som tur är så kan mormor hänga med H tills han kommer. Hrmm både skola, bm och föräldramöte på samma dag, hur ska detta gå?

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8