• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

juni: Oj vilket lågt blodtryck du har. Men det brukar du ha eller? Jag kan inte ligga på rygg längre, BM sa också åt mig att inte göra det för barnet blev stressat av det (hjärtljuden gick upp). Men så får jag också svårt att andas när magen/tyngden trycker på över bröstet.

Rastlös... Hade inte "planerat" VAB idag och så är jag dessutom gräsänka till imorgon eftermiddag vilket gör det ännu tråkigare... Ska nog ge mig iväg och handla lite godis sen till kvällen. Because I'm worth it!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Jag brukar ha sådär tryck... Oj, vad bra säger de varje gång, men jag tycker det vore mer praktiskt att ha LITE högre iaf, men de säger att det blir högre när man blir äldre Konstigt att båda mina föräldrar fortfarande har skitlågt vid 63 då... Ligga på rygg går bra, det är just att halvligga i soffan med benen på fotpallen som inte funkar så bra... Klart du är värd godis! Köpte en Marabou med passionsfrukt igår, finns lite kvar

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

Juni: Då beror det ju på att du är så himla ung! Min pappa dog i hjärtfel och hade lågt blodtryck. Det är tydligen ganska ovanligt. Mamma däremot käkar blodtrycksmedicin mot för högt tryck. Och jag har snarare en tendens att få högt än lågt. Men nu är det bra iaf.
    Jag gillade inte den där med passionsfrukt. Är nog lite tråkig, gillar mest ren choklad. Men nu har jag skickat iväg mamma och handla, hon skulle ändå iväg

Tänkte testa med popcorn till Ida ikväll om hon är snäll. Eller är det för tidigt??

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • aigee

lena: popcorn är gott!!

Juni: mina sd är för det mesta bara hård mage. det kan gå över fort eller vara länge men är mest obekvämt. förvärkarna däremot är i vågor som vanliga värkar fastän de gör mindre ont... svårt att förklara...

snu är det dags att socialicera med maken. har tydligen inte varit trevlig så nu får man smöra....

• malinkat

Här var det sammandragningar, ni får ta det lugnt tjejer *riktar ögat extra mycket mot Juni* !

Lena, Elvira 1½ äter popcorn Men bara dem jag valt ut så det inte är hela kärnor i  

• Piggley Wink

Ikväll har jag nästan inte haft några sammandragningar alls , skönt! Men på dagen har jag haft väldigt ont runt livmodertappen (eller iaf där läkaren petade när hon kände på den). Ska bli skönt att kolla upp det ordentligt på måndag! Kram och godnatt, ska öva lite till på presentationen innan jag lägger mig...

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong

Instämmer i Malinkats uppmaning om att ta det lugnt med tanke på sammandragningarna ni dras med.
    Ok då, aigee behöver inte ta det riktigt lika lugnt med tanke på att BF är så pass nära nu.

Lena: För tidigt?! Mina barn har nog bara varit kring året när de börjat mumsa popcorn. O älskar dem men äter så ivrigt att han emellanåt sätter dem i halsen...

juni: Känner igen det där med lågt blodtryck. Min BM tyckte också att det var utmärkt, bortsett från incidenten när jag svimmade knall och fall på ett café när jag var där själv (nåja, J var med men sov middag i sin vagn). Kexchoklad var min ständiga följeslagare i handväskan eftersom jag även fick rejäla blosockerfall.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8