• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Boomie: Förstår att det är jättebökigt med diabetesen! Har det blivit bättre nu eller hur ser det ut?

aigee: Hon sa att "förvärkar kan man ha i flera veckor om man har otur". Inte det svaret jag ville ha om jag ska vara ärlig Då lyssnar jag hellre på din Bm!!

juni: Vad bra att de kollar upp tappen. Finns inte en viss "risk" att det triggar igång en förlossning när man gör en sån undersökning?

Maken ska iväg på kick off med jobbet 3 timmar härifrån från imorgon bitti till fredag eftermiddag. Efter gårdagens natt är han tveksam till att åka. Men jag tycker han ska åka, bara han finns tillgänglig och har en bil som han kan ta om det skulle bli brådis. OCH håller sig nykter så klart

Till råga på allt får jag kramp flera gånger per dag i vänstra skinkan och i båda ljumskarna. Det gör hemskt ont! Bah!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Blä för kramp! Jag skulle också skicka iväg maken under de förutsättningarna, alltså att han har tillgång till bil oc kan sticka när som helst.

Jag vet inte om det kan trigga förlossningen, om tappen är lång och stängd borde det ju vara ok att titta på den ;-D. Förra gången mätte läkaren den med ultraljud (då rör de ju inte den) först, och när den då var ganska men tveksamt lång så kände hon på den. Det ska iaf bli skönt att VETA hur det ligger till där inne!

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

juni: Ja, alldeles hemskt! Och det är inte lätt att försöka stretcha med en enorm mage heller!
    Precis, då är han ju hemma på några timmar OM något skulle ske.

Ok, trodde man gjorde det via en gynundersökning. Då är det säkert ingen fara  Och som sagt, skönt för dig att få ett svar på hur det ligger till

• Piggley Wink

Man gör det med vul, och gynundersökning, men jag antar att de helt inte pllar på tappen om de inte behövver, att det är därför degör vul först...

• IdaVi

Så är det säkert! De kan ju det där om inte annat

• Piggley Wink

Ja, det får man ju hoppas att de kan Nu blir det lite frukost innan jag drar till skolan, har legat i soffan och skrivit om kundbehov hela morgonen så nu ska det bli trevligt att träffa lite folk!

• Milla C

Välkommen Boomie!

Lena: Usch för förvärkar och för kramp .

juni: Hoppas att du slipper SD i skolan nu.

Här hemma är vi just nu fyra personer - varav en vaken . Lucas var så trött att han bara skrek när han skulle få pannkakorna till lunch, så han fick en välling och somnade i min famnHjärta. Gabriel låg i soffan och tittade på TV i väntan på lunchen - och somnade. Och maken som är hemma och sjuk idag passade på att sova när pojkarna sover.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Tja, det var ju inte så konstigt att Gabriel somnade - eller att han var väldigt ledsen när han vaknade. Han har 39 graders feber stackaren . Skönt då att det finns muffinssmet på väg, och att jag ska gå och köpa inbjudningskort till hans kalas nästa helg att muntra upp honom med .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • aigee

här är det tjurigt idag. har ONT i blygdbenet.. känns som om det itne sitter ihop alls. går inte sitta skönt, ligga eller stå upp. har inte heller nån  lust med nåt så här sitter jag och tjurar.... hoppas att bebis inte dröjer mer än de 12 dagar som är till bf...

så, nu har jag gnält färdigt...

juni: spännande med koll på tappen, det hade man ju velat göra... spännande att veta om något är på g...

lena: så sa ju i princip min barnmorska med. det är inte säkert nåt är på g för att du har förvärkar i några timmar... nä, efter några veckor så börjar man inse att det bara är att vänta i alla fall..

• IdaVi

Milla: Usch, hela familjen är sjuka! Ingen höjdare! Hoppas du klarar dig nu. Krya på er!

aigee: Som vi kommit fram till tidigare, - man FÅR klaga! Låter inte kul alls det där. Hoppas det blir bättre snart eller ännu hellre, att bebben kikar ut snart. Hade din bebis fixerat sig förresten?

Imorgon ska jag hem till en tjej i vårt område som har en dotter som fick leukemi för 1,5 år sedan. Hon är friskförklarad men måste genomgå en massa behandlingar för att inte sjukdomen ska komma tillbaka.
    I vilket fall som helst så syr hon jättefina kläder och skänker en del av pengarna till Barncancerfonden. Ska höra med henne om jag kan göra lite reklam för henne här. Hon syr jättefina saker i annorlunda och härliga tyger.

Tänkte köpa något till bebisen och till Ida. Jag kommer nog shoppa ihjäl mig eftersom jag älskar hennes grejor

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8