• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Kikar in lite snabbt för att berätta att jag inte ringt (så klart)... Men har fortfarande ont i magen, högt upp är det värst.... Ringer nog 1177 snart. Ska bara skruva klart på byråerna från IKEA och hämta Ida hos syrran... Typ...

Återkommer senare med lägesrapport! Kram på er!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

oyra: Tack för tipset förresten. Fick aldrig tag på boken, kanske var nån mening med det också

aigee: Oj vilka busiga förvärkar! Förstår att du fick bråttom att förbereda. Jag har inte helle förberett något. Kanske börjar bli dags?!

cissi: Näe, tyvärr ingen sniffning på bebis... Men snart hoppas jag

Nu ska jag iväg och hämta Ida hos syrran. Tjoflöjt!

• aigee

lena. har du ont i magen långt upp ska du absolut ringa! Pronto! Havandeskapsförgiftning KAN visa sig så först. farligt både för dig och bebisen.... men det kan ju också vara något annat, men ring gärna en extra gång än en gång för lite!

• Milla C

Har inte hunnit komentera på lääänge. Slänger in lite spridda kommentarer, och hoppas att maken inte mördar mig för att jag sitter vi datorn några minuter till :

Lena: RING! Havandeskapsförgiftning låter inget skoj!

Aigee: Fy för onda förvärkar hela nattenSkrikandes.

Ela: Ni har antagligen diskuterat alla upptänkliga namn på en gosse redan, men jag kommer med lite funderingar iaf : Vill ni ha ett kort, "äldre" namn på en eventuell pojke också? Mitt favoritnamn första graviditeten var Isac, annars finns ju Axel, John, Jan, Nils, Tom, Måns, Mats, Jon, Joel..

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Ela

Ja, Lena! Hoppas verkligen att du har ringt nu för nu börjar jag bli orolig för dig (trots att det säkert inte finns någon anledning). Har du - aja baja - inte ringt tycker jag att du ska ringa förlossningen direkt för jag är ganska säker på att 1177 kommer att hänvisa dig dit vid beskrivning av dina symptom. Stor kram!

Usch, nu får jag skylla på graviditeten för jag deppar lite över en helknäpp grej. Jag önskar så att jag och maken hade träffats tidigare (vi lärde känna varandra i november 2005) för då skulle vi nog ha försökt att få (ännu!) fler barn. Vi återkommer gång på gång till att detta är sista graviditeten men det är tydligt att ingen av oss egentligen vill att det är det. Men vi har inte tiden att spela på och i den här takten som vi kör på nu pallar vi (absolut inte min kropp) ju inte en till. Och ja, vi är ju så lyckliga över de barn vi har och det som är på väg och inser att vi har haft sjuk tur men vi är helt enkelt lite giriga... Det känns lite sorgligt att sätta stopp.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Milla - Vi skrev samtidigt. Tack för fina förslag. Flera av dem står faktiskt på listan. Det känns dock som att vi börjar komma fram till en lösning. Det namn som vi har haft som andranamn kanske kommer att ta plats som förstanamn istället och så har vi ett annat andranamn i tankarna. Så nu känns det som att Spikelin FÅR vara en pojke.

Två är dubbelt så bra
  • IdaVi

Harkel harkel... Har inte ringt ännu... Har ju inte så ont, bara det att det gör lite ont hela tiden. Tycker inte jag mår dåligt för övrigt. Lite klåda på kroppen bara, men det hade jag ju förra gången också.

Maken lägger Ida, ska diskutera med honom om jag ska ringa eller inte. Jag är alltid så här larvig tyvärr.....

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8