• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Ela: Skönt att det är lite lugnare idag iaf. Har du pratat något med din Bm om läckaget och sammandragningarna?
    Haha, då borde jag också börja tänka på killnamn enligt din matematiska uträkning!
    Fattar inte heller hur jag orkar! Men det var nog sista resan tror jag.

juni: Ja, man måste ju ta igen den förlorade tiden va?! Helt rätt gjort av dig att hålla dig hemma idag!

Och apropå att hålla sig hemma så har jag meddelat chefen att jag i eftermiddag och imorgon ska "jobba" hemifrån. Har ju så himla lugnt nu så jag kan lika gärna vara hemma och småpyssla och vara anträffbar om något händer. Så i eftermiddag ska mamsen och jag gå igenom bebiskläderna, tvätta dom och fixa lite och så ska hon följa med och hämta Ida på dagis för första gången.

Skaplig hicka i magen nu, men nu känns den både mot min rumpa och mot framsidan av min mage?! Kanske är en JÄTTEUNGE där inne??!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Men Ela jag läste i nån undersökning att det är högre risk/chans att få samma  kön igen, och den ökar om man har två flicor/pojkar...

...och det är helt OK att blanda lite när man kommenterar i olika trådar

H juni 07, syskon november 10
  • cilla67

Ela, vi har samma problem. Flicknamn klappat och klart, killnamn, näe, inte ett enda. Vi värkte ju fram As namn genom uteslutningsmetoden, mer eller mindre och hoppades mycket på att det ska bli en tjej nu. Efter RUL förra veckan vet vi nu att vi får lov att fundera ordentligt, för någon tjej såg det då rakt inte ut som.
    Nu finns det ju egentligen massor av fina pojknamn, men i våra familjer har det de senaste 22 åren fötts två flickor och nio pojkar, så alla de "finaste" pojknamnen är upptagna!

Ska titta på din statistik sånt är ju märkligt nog hemskt intressant! 

• Billabong

Tipsar om att kolla i BF-listan - där finns många fina pojknamn som våra 30+bebisar namngetts till! Gravidhjärnor som inte tänkte på det uppenbara stället först av allt?
    Å andra sidan är inte barnens andra och tredje namn med där...

Om inte ngt av de tilltalsnamnen "duger" får vi väl bombardera er med fler.
    Men speca vilken slags namn ni är ute efter och om ni har krav på begynnelsebokstav så kan vi nog namnbombardera er.

NU är det dags för möte här på jobbet!

• cilla67

Bra tips, Sara, vi får ha högläsning här hemma och smaka på alla namnen! 
    Vi gillar klassiska namn och undviker anglifierade varianter. På listan över fina namn som är upptagna har vi Karl, Oskar, Axel, Erik, Joel, Jakob, Viktor, Albin och en binge till som jag inte kommer på just nu. Emil skulle sitta fint, men jag tycker det krockar med efternamnet som börjar på L. 
    Jaja, det är ju inte precis akut... men det blev en liten omställning eftersom vi optimistiskt har kallat magen för Alice! 

• lilamy

Ela och Cissi vi kanske kan byta förslag? FlörtHar två killnamn klara som jag skulle kunna tänka mig som tilltalsnamn men på UL såg det inte ut att bli en kille till. Kan inte komma på ett enda tjejnamn jag Obestämd 
    Nä, det är ju så personligt vad man gillar för namn. Det måste det var ett namn som finns här men går att uttala internationellt utan att det krävs några längre högskolestudier...

• Piggley Wink

lilablå: Jag har en klasskompis därifrån och trots fem års högskolestudier har jag inte en chans Men till S hittade ni ju ett jättefint namn!

• lilamy
    Piggley Wink skrev 2010-09-28 13:27:57 följande:
    lilablå: Jag har en klasskompis därifrån och trots fem års högskolestudier har jag inte en chans Men till S hittade ni ju ett jättefint namn!
    Ja, hälften av alla namn går bort eftersom jag inte vill ha några inhemska bokstäver med...

Cissi, jag tycker Jonatan är fint. Det är kanske inte så typiskt svenskt men jag tänker i första hand på Astrid Lindgren när jag hör det Flört Och så måste man försöka tänka bort frisyrerna i filmatiseringen...
  • Piggley Wink

Hon har bara vanliga bokstäver men det hjälper inte Man kan inte ens gissa hur bokstäverna uttalas...

Vi har inte så många namnförslag, tänkte förlänga listan efter tentan, Maja och Disa, men inte ett enda killnamn. Vi är båda övertygade att det är en tjej, men vi vet ju egentligen ingenting Förra gången hade vi inga alls innan, H var det enda vi någonsin pratat om

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8