• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

lilablå: Näe, 3 dagar kanske inte var så mycket ändå!?
    Usch, ibland har man bra lust att vara riktigt elak mot folk i såna lägen! Vi har ju problem åt andra håller eller hur man ska säga. Ida gråter när man lämnar på fsk. Men det går iofs över fort. När vi hämtar henne är hon övertrött och oftast gnälig med. Jag får bära henne hela tiden och det mår inte min rygg/fogar bra av alls just nu

juni: Vad skönt att akupunkturen gjorde nytta!! Själv har jag bestämt mig för att bita ihop. Har t.om avbokat vattengympan imorse för det blir så stressigt att lämna på dagis vid 8, lämna gubben vid jobbet och sen hinna till sjukhuset och vara duschad och klar till 8.30. Så tyvärr kommer jag nog inte gå mer på gympan innan BF

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Trist att behöva avboka Lena Kan ni inte lämna Ida 10 min tidigare så att du hinner? Iaf när du slutat jobba? Stressa är ju inte bra, men vattengympa låter ju underbart! Ja tänkte ju att jag skulle försöka träna lite våtväst och kanske vattengympa när skolan är slut, men om förvärkarna fortsätter såhär så vågar jag nog inte...

Vi var cokså sega med namn, till slut ringde min vän dagen innan sitt bröllop oh sa att " nu får ni bestämma er för nu ska vi trycka programmen med bordsplacering mm".... Då var H 7-8 veckor Hon var förresten på möhippa när hon var 3,5 v, en riktig liten partyprinsessa även om vi gick hem innan det "riktiga" partyt började

Har tecknat bilförsäkring idag, helt galet det där. Maken är 1,5 år äldre än mig och har väl säkert haft körkort ungefär så mycket längre än mig eftersom vi tog det direkt båda två (lantisar behöver körkort ). Varför ska det då kosta närstan 1000 kr mer per år för mig att ha bilen försäkrad? GALET! Jag är ung, har haft körkort för kort tid och är KVINNA! Jag tycker mest man läser i undersökningar att kvinnor kör försiktigare, håller sig bättre till hastighetsgränser mm Jaja, bara att skriva den på mannen istället, måste bara beställa nytt regbevis

H juni 07, syskon november 10
  • Gladhannapanna

Ela: USch så jobbigt med fogar som bråkar. Jag har ju haft problem med mina sedan tonåren. Började gå hos en osteopat förra sommaren och nu är jag så gott som besvärsfri!

Jag anser att det är ett mirakel med tanke på hur jäkla ont jag har haft under åren!

Annars håller jag med om att man får klaga hur mycket som helst på hur jobbigt man har det, om man itne får göra det här var ska man då göra det?

Kan bjuda på min morfars namn: Allan Sixten Osborne, synd att vi inte fick någon pojke för då hade han säkert fått heta Osborne i andranamn!

• Minimalla

Osborne var jättecoolt! Jag ville så gärna att Chalie skulle vara en liten Elvis, men jag blev nedröstad. Nu när han är här och rynkar så sött på ena näsborren och mungipan så tycker jag det är klockrent med Elvis... but nooo! Men Charlie var mitt favoritnamn så jag är nöjd. Sedan heter han James efter pappa och Noah som var vårt gemensamma favvonamn förra graviditeten. Annars gillar jag även Wilmer och Love. Men visst är det svårare med pojknamn än flicknamn.

*** Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Charlie 100727 ***
  • Ela

Mini - Stella och Elvis hade ju varit väldigt coolt! Två stjärnor! Men Charlie är så fint också.

Pyttis - Verkligen häftiga namn! Skönt att du har fått hjälp med fogarna. Är det alltså efter graviditeterna du har haft så ont?

lilablå - Men vilka knäppisar du träffade på! Det är absolut no-no att blänga på andra föräldrar som kämpar med motstridiga barn tycker jag. Igår gick jag till lekparken med en av T:s dagiskompisars mamma. De har fått en bebis för några månader sedan och storasyster är i en minst sagt utmanande period vilket visade sig gång på gång under vår lekparkstur igår. Mina barn var däremot ovanligt medgörliga just igår så jag såg istället till att frikostigt berätta otaliga anekdoter om hur än den ena än den andra av mina barn (och jag!) brytit ihop vid de mest olämpliga tillfällen. Jag vet själv hur skönt det är att höra att man inte är ensam om de besvärliga situationerna - det är ju tillräckligt jobbigt som det är!

Happ! Ingen mer blodpudding i detta hushåll tills Spikelin är ute. Fick i mig någon skiva till middagen men sedan mådde jag såååå illa. När jag la R fick jag kväljningar gång på gång (ååååhhhh! Somna någon gång unge!!!) och när hon till slut kommit till ro var det raka vägen till toa. Kräks Blodpudding är inte det fräschaste andra vändan kan jag meddela. Tyvärr är maken på kvällsmöte så jag har T kvar att lägga men hon har fått kolla på Pettson tills min mage lugnat ned sig.

Två är dubbelt så bra
  • lilamy

Noah tycker jag är jättefint, det skulle jag kunna tänka mig om det blir en pojke. Eller Noi som det skulle bli här (som i nicket ju) och sedan böjs namnet Noa i alla former så det är Noa man använder liksom...

Jag har faktiskt ett tjejnamn som jag gillar men det är en siffra på svenska så jag är lite osäker på om det skulle funka. Och så gillar jag Alva men det böjs på ett så konstigt sätt här och låter nästan som ordet för packad så det går bort tyvärr.

När jag kom till dagis igår kom en kompis 4,5-åring springande emot mig och frågade om hon fick hämta S Hjärta

• asap

Ela - Blärk för vändande blodpudding. Men å andra sidan - det finns väl ingenting som direkt blir bättre när kommer åt det hållet?
    Vilken god gärning du gjorde i lekparken, jag tror mamman mådde mycket bra av att höra dina anekdoter!

• lilamy

Ela, aj, stackare Rynkar på näsan

Jag har jättsvårt för inälvsmat. Nu var mitt hb värde 98 sist så jag håller på och trycker i mig massa grejer som jag inte kan äta annars. Och jag blir så dålig i magen av att ta järntabletter eller det som är i flytande form. Min frukost är numera havregrynsgröt naturell (utan mjölk) med apelsinjuice till.

• Ela

Assar - Näää, inget blir ju b ä t t r e av att återanvändas så att säga, men efter att ha kräkts vid tandborstningarna mer eller mindre varje kväll under de två senaste graviditeterna kan jag vis av erfarenhet meddela att vaniljglass är heeeelt ok i jämförelse med...ja, blodpudding t.ex. Ja, jag hoppas att hon mådde lite bättre av vetskapen om att hon inte är ensam för hon var lite svettig mellan varven.

Lilablå - Nej, det är svårt det där att få i sig järn. 98 är ju riktigt lågt så jag förstår att du kämpar!

Pyttis - Aj då! Ont i fogarna före graviditet. Det har jag nog inte hört talas om någon som har haft. Än bättre då att du äntligen har fått hjälp!

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8