• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

malin: Blev ingen film igår - för trötta!  Hoppas du hade det kul igår kväll

juni: Lät ju inte alls så svårt!! Får testa nån gång!

Milla: Åh, vilket lyx att komma hem till en sån härlig middag!

aigee: Puh för matlistor! Vi får Linas matkasse imorgon. Men jag är på tjänsteresa och kommer inte hem förrän 23-tiden och jag tror knappast maken lagar nån mat tyvärr.

Ego: Har varit ute och gått i rusket med syrran. Passade på att tända ett ljus för pappa (hans födelsedag idag) på minneslunden och sen en härlig fika med matvåffla!! Nu är ischiasnerven i kläm och jag har skitont! Kanske inte var nån bra idé med promenad ändå!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ela

juni - Hoppas att sammandragningarna ger sig. Förstår verkligen att du vill hinna klart kursen men du får försöka lyssna på kroppen också. Svårt - jag vet!

Lena - Hurra för bra natt och garagetak. Mindre kul med ryggont men fint ändå att ni kom iväg till er pappas grav på födelsedagen.

Milla - Härligt med god mat väntandes.

aigee - Puh, vad jobbigt att storhandla. Här fick vi x antal kassar hemkörda i fredags så det slipper vi tänka på i alla fall.

Ikväll fick jag lite skrämselskott. Under och efter middagen fick jag helt plötsligt en massa sammandragningar och "mensvärk" i ryggslutet. Jag la mig och vilade på sängen och kände mig lite yr och illamående. Efter ett tag ställde jag mig i duschen och då fick jag en mycket välbekant pirrande känsla i brösten - precis som när mjölken rinner till. Inget läckage eller så men jag tycker att brösten helt plötsligt blev större och tyngre (maken håller med ). Nog för att jag känner mig trött på att vara gravid men jag är INTE sugen på att föda barn i vecka 29. Hoppas verkligen inte att det är några tecken på det (jag har inte - märkbart - fått mjölk förrän efter förlossningen med de andra två).

Två är dubbelt så bra
  • Piggley Wink

Ela: Läs vad du skrev till mig Vi får försöka ta det lungt du och jag....

Phu, har läst färdigt det sista av denna veckans litteratur idag men för nästa vecka som jag planerat att börja med idag så hann jag bara en artikel av sex (dessutom ska två företagscase läsas). Dessutom så har H börjat hosta lite idag, fick lite mollipect innan hon la sig så jag hoppas det är puts väck imorgon. Hon har ingen feber iaf...

H juni 07, syskon november 10
  • junibarn76

Äh jag kastar mig in igen här också efter att ha smygläst och inte haft tid/ork att kommentera i en evighet

HEJ TRÅDEN!

Mitt syskon som platsar i den här tråden är hela sex månader så jag måste nog ta mig ur bebisdimman nu
    Det är oerhört intressant hur olika två syskon kan vara. Elvira och Juni är vansinnigt olika men underbart nog så avgudar de varandra. Elvira är en helt fantastisk storasyster som är galet stolt över "sin bebis". jag hade aldrig kunnat förestäla mig att det kunde gå så smidigt och utan syskonrivalitet (än så länge). Själv minns jag mest att jag slog min lillasyster och tyckte att hon var ett pain in the ass

Juni älskar Elvira och vill vara så nära henne som det bara går. Hon vill hemskt gärna slicka och smaka lite på henne hela tiden

Det här med två barn är apjobbigt när det är jobbigt men faktiskt helt underbart när man ser dem tillsammans. Man vet att man har skapat något av det viktigaste i deras liv. En relation som de kommer att ha kvar efter att vi gått bort.

Jag har "bara" två månader kvar av min föräldraledighet innan maken tar över och jag kan säga att jag längtar efter att få sova med öronproppar och få sitta på toa ifred.

Och så en kommentar.
    ELA - TA DET LUGNT NU FÖR FAAAAEN! Inga födslar i vecka 29. Absolut inte. VILA.

Elvira 071012 - Juni 100322
  • IdaVi

Ela: Usch, låter inget bra det där!! Hoppas det känns bättre idag?? Du får försöka ta det lugnt!

juni: Vad duktig du är med pluggandet! Jag är imponerad!!

emmli: Välkommen ur dimman!

Ego: Så trött idag. For iväg på tjänsteresa med taxi kl. 06.30 och var inte hemma förrän 22. Idag har det känts som barnet försöker borra sig ut genom "öppningen". Vet inte om den håller på att fixera sig eller vad det är.
    För övrigt var Ida rejält mammig imorse så jag fick borsta tänderna, blåsa håret, sminka mig osv med henne i famnen

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ela

Tack för alla kloka förmaningar! Jag har haft en del sammandragningar men inte alls av den kalibern och inget läckage från brösten så det känns bra.

juni - KLOKT att stanna hemma! Hur blev det med H:s hosta?

Emmli - Härligt att läsa att det går bra för er (att det är apjobbigt ibland hör nog till det normaaaala som inte går att komma ifrån ).

Lena - Puh! Vilken tjänsteresa! Att du orkar så här en månad före BF. Du är verkligen beundransvärd!

Ego - Gaaaahhh! Vi kan inte komma på några killnamn som känns bra. Vi har varit så inställda på att det är en tredje tjej men eftersom vi helt plötsligt har flera i bekantskapskretsen som har fått tre tjejer och det bara är 11 % av trebarnsfamiljerna som får det så börjar vi luta mer och mer åt att det nog är en kille (oooohhhh, den statistiska logiken flödar hos humanisterna - I know! ). Tjejnamn har vi klart både tilltals- och andranamn (nej, här avslöjas inget på nätet *räcker långnäsa* ) om det inte skulle kännas helt fel helt plötsligt, men killnamn - gaaaaahhhh! Några förslag?

Två är dubbelt så bra
  • Piggley Wink

Lena: Såklart du är trött efter en sån dag, och såklart Ida saknar mamma efter en sån dag! Så är det hos oss osckås, men det räcker at jag åker innan H vaknat så måste vi mysa LÄÄÄÄÄNGE på eftermiddagen sen...

Idag har jag ordinerat mig själv plats i soffan, jag skolkar från skolan idag, pluggar hemma istället! H hostar på mornarna men är inte snuvig och har ingen feber, leker och är pigg som vnaligt. Jag ger henne lite mollipect på morgonen och hoppas att det försvinner snart!

H juni 07, syskon november 10
  • Ela

Ha ha! Så går det när man läser i alla trådar. Jag var helt säker på att du skrivit att du skulle stanna hemma i den här tråden, men det hade du ju inte juni. Svaret angående H:s hosta fick jag ju också.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8